S ha már verseny, hát a héten itt lesz nékünk - megnyerendő vagy agyonütendő közönségnek - a Chopin-maraton, amelynek két napja és tíz koncertje során a már-már lehetetlent kísértő Bogányi Gergely az érzékeny keblű és gyenge tüdejű lengyel összes zongoradarabjának eljátszására vállalkozik (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, november 27. és 28., tíz órától). Chopin gordonkára és zongorára írt Bevezetése indítja majd a hét másik jelentős sorozatát, Várjon Dénes pénteken elstartoló kamarazenei fesztiválját is, amely a romantika 19. és 20. századi alkotásait szedi formás csokrokba - az idei esztendő zeneszerzői kerek évfordulói előtt tisztelkedve. Az első koncert megannyi korai darabbal kecsegtet, köztük Dohnányi Ernő szerzői sorszámozást nyitó c-moll zongoraötösével (mely mű annak idején olyannyira elnyerte az idősödő Brahms tetszését), valamint Gustav Mahler folytatás és befejezés nélkül maradt ifjúkori Zongoranégyes-tételével (MTA Díszterem, november 26., fél nyolc). Másnap, a Chopin-darabokkal záruló második esten azután már érettebb alkotások hangzanak majd fel - Várjon mellett Simon Izabella, Rados Ferenc és a jeles brit gordonkás, Steven Isserlis előadásában (MTA Díszterem, november 27., fél nyolc).
Liszt fentebb idézett műve, amelybe amúgy a meglehetősen szélsőséges nézeteket valló kedves, Sayn-Wittgenstein hercegné is erősen beledolgozott, hosszasan elemzi a szlávság lelki alkatát, ám e témával kapcsolatban mi leginkább Kocsis Zoltán és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar pénteki hangversenyén szerezhetünk hasznos tapasztalatokat - a Patetikus szimfóniát, valamint a Gyenisz Kozsuhin (ez az orosz fiatalember nem más, mint az Erzsébet királyné verseny idei győztese) szólójával büszkélkedő, s a sorban második Prokofjev-zongoraversenyt hallgatva (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, november 26., fél nyolc).