De persze addig is várnak ránk szép számmal a kiváló, bárha tán kevésbé attraktív koncertélmények. Vagyis hát a Nemzeti Filharmonikus Zenekar soros, Kocsis Zoltán által dirigálandó koncertje mintha még e téren is sokat ígérne, hiszen a zongoránál a fotogén argentin művésznő, Ingrid Fliter (képünk mutatja) foglal majd helyet, hogy Maurice Ravel G-dúr zongoraversenyének szólóját előadja (Nemzeti Hangversenyterem, április 22., fél nyolc). Ravel e művének magánszólamát eredetileg önmagának szánta, ám a zeneszerző végül túllépett saját manuális képességeinek határain. Így aztán az 1932-es ősbemutatón Ravel inkább a dzsesszes mozzanatokat is felvillantó versenymű elvezénylésének feladatát vállalta magára, jóllehet a nagy franciát - ellentétben a józan modorú Richard Strauss-szal - éppenséggel karmesterként sem sorolták a világ korabeli élmezőnyéhez.
A föntebbi felszínes megjegyzések kontrasztjául az elkövetkező napok további hangversenyeiről okvetlenül emelkedettebben illenék szólnunk, elvégre a zongorán prédikáló Liszt Ferenc spirituális hangvételű darabjaiból előbb Mocsári Károly, utóbb pedig Csalog Gábor és Kemenes András ad magasztos válogatást. Mocsári szólókoncertjének műsorán (Márványterem, április 21., hat óra) a gyász és a lemondás hangjai dominálnak majd, míg Csalogék zongoraestjén (Fesztivál Színház, április 22., hét óra) némi átfedéssel a szakralitás témái jutnak kiemelt szerephez. S mivel a megszentelt mozgó ünnep, a húsvét idén ezekre a napokra esik, hát Máté-passiót is kínál most számunkra a jó sors: a Belvárosi Szent Mihály-templomban, nagyszerű operaénekesekkel, Szabóki Tündétől Molnár Andrásig (április 21., hét óra).