rap: Több alkalommal is készítettél már szólókoreográfiát. Mi inspirál?
KK: Először 21 éves koromban, meglehetősen zsengén készítettem Dezső Virágnak rögtön két szólót is egymást követően. Eszembe se jutott, hogy én táncoljam, azt éreztem, hogy amiről beszélni szeretnék, az érettebb előadót kíván. Két éve Tonhaizer Tündének készítettem Gelsomina címen egy szólót, Tünde személyisége inspirált, valamint kibukni vágyott a bennem rejlő bohóc. Tavaly egymeglehetősen sokszereplős darabot rendeztem Kazár szótár címen, képzőművészekkel, színészekkel, táncosokkal, iparművészekkel, zenészekkel. Irracionálisan nagy vállalkozás volt a kondíciókhoz képest, úgyhogy vissza is vettem, és a következő már csak hatszereplős volt egy zenésszel, Nem ballag a csillag, nem fogy a Hold... címen a Taktadami Társulatnak.
rap: Legújabb, most bemutatott szólód, az Origó miről szól?
KK: Minden ízében rólam, rólunk, akik ezt a darabot megalkottuk. Leegyszerűsítve örömről és bánatról. Valójában ez egy "csoportos szóló", mert a zenészek, a Bélaműhely, a nem mindennapi hangszereikkel, aktív jelenlétükkel részt vesznek a színpadi történésekben.
rap: A Tranzdanzban már szinte örökös tag vagy. Milyen az új produkció?
KK: Szimultán ablak címmel november 26-27-én a MU Színházban bemutatjuk. Nagyon szeretek Kovács Gerzson Péterrel dolgozni, mert ugyanúgy tornáztatja a szellemet, mint a testet. A mostani darab alapvetése, hogya dolgok csak egymással öszszefüggésben vizsgálhatók.
rap: Mikor láthatunk még?
KK: Koreográfiai munkáim lesznek, december 21-22-én a Merlinben újra játsszuk végre meglehetősen sok idő után Pataky Klári A katona története című darabját, amiben mindig szeretek feltámadni mint királykisasszony.