tévésmaci - Kislibát, most tarkázom a nyakát!

  • .
  • 2011. május 19.

Trafik

Amikor Sztupa és Troché elhagyván az erdőt, a naplementébe visszafordultak, s megpillantották a vörös fény közepén azt a hatalmas, délceg paripát, ami akár az egyszarvú is lehetett, két lehetőség merült fel a folytatásra. Mielőtt bemutatnánk ezeket, tisztázzuk, mi az, hogy "lehetett"? Csak az egyszarvú lehetett, hisz' mi a fenét keresne egy jó kiállású ló a Kacsaúsztató melletti erdőben? Arra a gebék is csak nagyon ritkán tévednek, akkor is kizárólag szekér elé fogva.
A két felmerülő opció közül pedig nyugodtan kitalálhatjuk, hogy melyik volt Sztupáé, és melyik pattant ki Troché fejéből. Tehát: most azonnal forduljanak vissza, s követve a lemenő nap utolsó sugarait, szegődjenek az időközben bizonyára megugró unikornis nyomába, vagy pedig holnap ráérnek majd naplementére is kiérni, kicsit rápihennek a dologra, s ott lesznek, amikor a Nap és a Föld összeér, hogy elkapják az egyszarvút. Míg tanácskoztak, a Kacsaúsztató partján lábát áztató "mafa és a biztonság kedvéért a vízbe húzódó Vonyarc az esélyeket latolgatták. Mindkét verzió marhaság - sipította a part felé a kis zöld frakkos víziizé -, Brokita megkerülésével aligha jön össze az egyszarvú. A szökött spicckutyát pedig még nem is látták. "mafa nem nagyon értette Vonyarc ragaszkodását. Miért, ki a fene és mit tud az a Brokita? Egy gyakorló elmebeteg, nyilván, de mindenki látta az erdőn, hogy spannol a szuronyosfejűvel - mondta Vonyarc, s kicsit kijjebb merészkedett a vízből, hogy folytassa. Ült a kardorrú hátán meg minden, s torkaszakadtából rikoltozott, hogy gyí lovam, gyí paci, és mindketten nagyon röhögtek. A madarak látták, kinn a Szenesben. Mondd meg nekik, hogy holnap menjenek a Szenesbe! Mi meg tévézni.

Pénteken indul egy kosztümös sorozat este kilenckor a Dunán, jelentősebb brit sztárparádéval. A Cranford a Charlotte Bront‘ életrajzát is megíró Elizabeth Gaskell 19. század közepén játszódó három regényének egybeapplikálása - sok érzelemmel. Aki nem bírja az ilyet, negyedóra múlva leléphet a film+-ra, hogy tanúja legyen egy majdani kormányzó és egy majdani magyar filmcézár találkozásának a Pala utcában (Vörös zsaru). 18.20-tól én a Felügyelő életveszélyben című 1964-es marhaságot néztem a Filmmúzeumon, melyben Peter Sellers szédíti Elke Sommert, ami a kifinomult jó ízlés legbiztosabb jele.

Szombaton meg már 17.40-kor rajta vagyok a Filmmúzeumon, hisz A canterville-i kísértet nekem olyan, mint a nagy Levinnek a hal, a rosszat is szeretem belőle - ez meg az. 22.55-kor ugyanitt Fargo azoknak, akik kevéssel is beérik, s volt egy Bullitt (A San Franciscó-i zsaru) 1968-ból és negyed tíztől a Dunán.

Vasárnap a Duna 22.15-től a Piszkos Harryvel sokkol, úgy látszik, befigyelt egy csomag, tele lejárt szavatossági idejű zsarufilmekkel. Amúgy sztenderdek mindenütt egész nap: Good Will Hunting (film+2, 22.40), Egri csillagok, Kék bársony (Filmmúzeum, 19.30 és 24.00).

Hétfőn Gettómilliomos este nyolctól az HBO-n.

Kedden délután fél öt előtt a Filmmúzeumon az Országúton - gimnazisták, gyerünk a tévé elé! Kilenckor a Duna nyomatja az erős hazait: egy kémfilm 1963-ból, amit csak a jó címe (Fotó Háber) tartott el ilyen sokáig, no meg a retróbullshit iránti szinte kóros fogékonysága a tévészerkesztőknek. Én csak éjfél után kerülök sorra az MGM-en, s elmesélem, Hogyan nyertem meg a háborút. Naná, Roy Kinnear és John Lennon segítségével, Richard Lester parancsnoksága alatt.

Szerdán valami egykor oly divatos távol-keleti nyál tíz előtt a Cinemaxon (Csungking expressz), s éjjel az okkal lázadók az MGM-en: Ned Kelly és a Chato földje, 1970-ből Mick Jaggerrel és 1972-ből Charles Bronsonnal, 0.50-kor és 2.35-kor. Úgyis alszik már mindenki.

Csütörtökre is marad hazai, a címével csalogató Illatos út a semmibe 21.40-kor kezdődik az m1-en, s ha a Fotó Háberre azt mondtuk, amit, hát erre is simán mondhatjuk. Napközben (12.50-kor) Spielberg barátunk korai roadmovie-ja a Cinemaxon; kétségtelenül megér egy hosszabb ebédszünetet. Ne feledjék, tévézni nem kötelező.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.