Tévétorrent

Banshee

  • Szabó Ádám
  • 2013. május 12.

Tévétorrent

Mutasd a moteled, megmondom, ki vagy - nincs, ami jobban jellemezne egy települést, mint a kocsmával egybekötött városszéli szállója. Természetesen akad egy hasonló Banshee városában is - ebbe menekül frissen szabadult főhősünk, és nem is szándékozik továbbállni. Pedig baljós előjel akad: a kócerájban a szeme előtt gyilkolják meg a kinevezés előtt álló új seriffet - mire ő felveszi a rendőrfőnök jelvényét, és a bőrébe bújik.

Eddig minden egy sablonbűnügyi szappanoperát sugall, ám a továbbiakban jócskán megmerítkezünk a thrillerben és a drámában, és a sorozat kioszt pár pofont a nézőknek is.

false

Indiánok, hollandok, amishok, kurvák és még ki tudja, mennyi féle-fajta ember él együtt a településen - hasonló tömörülés inkább játékokban és képregényekben fordul elő. A városka a maga színes-szagos légkörével, fura figuráival nemcsak a széria legnagyobb erőssége, hanem az egyik főszereplője is. Nem is árt a körítés, ugyanis a rablóból lett pandúr főhős, Lucas Hood a megkapó flashbackeken kívül eleinte nem sok potenciával kecsegtet - tudjuk róla, hogy kemény, és... hát, körülbelül ennyi. De a többi szereplő olyan gyönyörűen elcseszett, titokkal teli és vészjósló, mint maga Banshee városa. A remek castingot az ilyen, élettel teli mellékalakok dicsérik; akad figura, akinek hosszú részekig csak néhány jelentéktelennek tűnő pillanat jut - ám ezek olyan szépen épülnek egymásra, hogy mikor az illető végre valójában színre lép, az tényleg üt. Hasonló technika mentén szerveződő elszórt történetszál több is akad, a fővonal viszont lapos és közhelyes.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.