Tévétorrent

Feud

Tévétorrent

A filmtörténet jól ismert és még mai szemmel nézve is aljas fordulatokban bővelkedő viszálya volt Hollywood két ünnepelt színésznőjének, Bette Davisnek és Joan Crawfordnak a háborúja. A két díva évtizedeken át küzdött egymással a magánéletben, a sajtóban, a forgatásokon és a díjátadó gálákon. A dráma szinte önmagát írta, és a korabeli sajtó alaposan dokumentált is minden szaftos részletet, így már csak az volt a kérdés, hogy az FX beéri-e a történet egyszerű újramesélésével, vagy valamit el is mondana a két nő sztorijával.

Szerencsére a készítőknek határozott elképzelései voltak arról, hogy mire is lehetne használni Davis és Crawford harcát, így a Feud sokkal több, mint izgatott, hatásvadász turkálás egy évtizedekkel ezelőtti botránysorozatban. A két színésznő a cselekmény jelen idejében épp haldokló hollywoodi stú­diórendszer szimbólumai és ellentétes pólusai: Crawfordot a közvélemény szép, de középszerű színésznek tartotta, míg Davis a csúnyácska, de ragyogó tehetség címkéjét viselte. Mindketten szenvedtek attól, hogy fiatalabbakra cserélik őket, és a rendszert a férfiak irányítják, akiknek egyetlen szavuktól függ az ő megélhetésük is. A két dívát a karakterükben eltérő, de kvalitásaikban egyenrangú Jessica Lange és Susan Sarandon alakítják, akiknek ugyancsak meg kell küzdeniük a
fiatalságkultusszal. Méltó partnerük Alfred Molina az egyenjogúságra törekvő, de a szisztémával nem bíró rendező, Robert Aldrich szerepében. A Feud az elmúlás, a felejtés (vagy az emlékezet) és a férfiúi elnyomás meséje.

Magyar felirat: subsbird

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.