Tévétorrent

Feud

Tévétorrent

A filmtörténet jól ismert és még mai szemmel nézve is aljas fordulatokban bővelkedő viszálya volt Hollywood két ünnepelt színésznőjének, Bette Davisnek és Joan Crawfordnak a háborúja. A két díva évtizedeken át küzdött egymással a magánéletben, a sajtóban, a forgatásokon és a díjátadó gálákon. A dráma szinte önmagát írta, és a korabeli sajtó alaposan dokumentált is minden szaftos részletet, így már csak az volt a kérdés, hogy az FX beéri-e a történet egyszerű újramesélésével, vagy valamit el is mondana a két nő sztorijával.

Szerencsére a készítőknek határozott elképzelései voltak arról, hogy mire is lehetne használni Davis és Crawford harcát, így a Feud sokkal több, mint izgatott, hatásvadász turkálás egy évtizedekkel ezelőtti botránysorozatban. A két színésznő a cselekmény jelen idejében épp haldokló hollywoodi stú­diórendszer szimbólumai és ellentétes pólusai: Crawfordot a közvélemény szép, de középszerű színésznek tartotta, míg Davis a csúnyácska, de ragyogó tehetség címkéjét viselte. Mindketten szenvedtek attól, hogy fiatalabbakra cserélik őket, és a rendszert a férfiak irányítják, akiknek egyetlen szavuktól függ az ő megélhetésük is. A két dívát a karakterükben eltérő, de kvalitásaikban egyenrangú Jessica Lange és Susan Sarandon alakítják, akiknek ugyancsak meg kell küzdeniük a
fiatalságkultusszal. Méltó partnerük Alfred Molina az egyenjogúságra törekvő, de a szisztémával nem bíró rendező, Robert Aldrich szerepében. A Feud az elmúlás, a felejtés (vagy az emlékezet) és a férfiúi elnyomás meséje.

Magyar felirat: subsbird

Figyelmébe ajánljuk

Eldobott aggyal

  • - ts -

A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.

Nemes vadak

Jason Momoa és Thomas Pa‘a Sibbett szerelemprojektje a négy hawaii királyság (O‘ahu, Maui, Kaua‘i és Hawai‘i) egyesítését énekli meg a 18. században.

Kezdjetek el élni

A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.

A tudat paradoxona

  • Domsa Zsófia

Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.