Tévétorrent

Feud

Tévétorrent

A filmtörténet jól ismert és még mai szemmel nézve is aljas fordulatokban bővelkedő viszálya volt Hollywood két ünnepelt színésznőjének, Bette Davisnek és Joan Crawfordnak a háborúja. A két díva évtizedeken át küzdött egymással a magánéletben, a sajtóban, a forgatásokon és a díjátadó gálákon. A dráma szinte önmagát írta, és a korabeli sajtó alaposan dokumentált is minden szaftos részletet, így már csak az volt a kérdés, hogy az FX beéri-e a történet egyszerű újramesélésével, vagy valamit el is mondana a két nő sztorijával.

Szerencsére a készítőknek határozott elképzelései voltak arról, hogy mire is lehetne használni Davis és Crawford harcát, így a Feud sokkal több, mint izgatott, hatásvadász turkálás egy évtizedekkel ezelőtti botránysorozatban. A két színésznő a cselekmény jelen idejében épp haldokló hollywoodi stú­diórendszer szimbólumai és ellentétes pólusai: Crawfordot a közvélemény szép, de középszerű színésznek tartotta, míg Davis a csúnyácska, de ragyogó tehetség címkéjét viselte. Mindketten szenvedtek attól, hogy fiatalabbakra cserélik őket, és a rendszert a férfiak irányítják, akiknek egyetlen szavuktól függ az ő megélhetésük is. A két dívát a karakterükben eltérő, de kvalitásaikban egyenrangú Jessica Lange és Susan Sarandon alakítják, akiknek ugyancsak meg kell küzdeniük a
fiatalságkultusszal. Méltó partnerük Alfred Molina az egyenjogúságra törekvő, de a szisztémával nem bíró rendező, Robert Aldrich szerepében. A Feud az elmúlás, a felejtés (vagy az emlékezet) és a férfiúi elnyomás meséje.

Magyar felirat: subsbird

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.