Torrentmozi

Little boy

Tévétorrent

A legkisebb kisfiú a hitével mozgathat hegyeket, megmenthet bárkit és elérheti a lehetetlent. Akkor is, ha éppen bibliai szereplő, akkor is, ha egy apukáját féltő kisfiú a II. világháború hátországában. Akkor is, ha elrugaszkodunk térből és időből, sőt a valóság és a realitás talajáról, mert Alejandro Monteverde filmje az, ami: végtelenített érvényességbe helyezett bibliai parabola; lírai ének a hit, a szeretet hatalmáról. Egy gyerek visz végig az úton, a varázslat, a mágia irányából egész a hitig. Mindezt finoman hangolt képekkel és montázsokkal tűzdelt narrátori szólammal, amit zárójelben nevezhetünk nyugodtan manipulatívnak is. Ám a legérdekesebb nyilván nem az, hogy egy kicsiny fiúcska hogyan tanul meg hinni magában vagy másban – ezt ismerjük. Inkább az, amit ez a film a II. világháború idején USA-ban élő japánok sorsából megmutat: idegengyűlölet, kollektív hibáztatás, internálás és a folytonos attrocitások jutottak nekik. Nem tudunk meg sokat, azt is csak nagy ­zavarunkban próbáljuk felfejteni, hogy hova is vezet a kisfiú és a Hiroshimára dobott atombomba „Little Boy” névazonossága. De csak a felszínt kaparásszuk, ez még mindig egy bibliaparafrázis, a pozitív példa, amikor valaki nem környezete áldozata lesz, hanem valami nagyobb motiváció hatására képes kivonni magát a közgyűlölködés alól, és az lenni, ami: nyitott, érdeklődő, elfogadó gyerek. Mindezt azonban körülveszi az őrületes naivitás, és nem marad előttünk más, mint egy szépen ívelt, puha és kedvesen illusztrált hittankönyvi mese.

Magyar felirat: badnewsforthedevil

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."