A Plebs kedélyes sitcomnak indul, ahol némi utalás esik arra, hogy hol és mikor is járunk; egy római bérlemény lakóinak mindennapi életében: nem tévedés, brit Szomszédok vagy Barátok közt Caesar alatt. S innentől pedig kérlelhetetlenül lépnek színre a múltba repített zsáner ismerős alapfigurái: a komoly(abb) kapcsolatot kívánó főhős, Marcus s teljesen idióta rabszolgája, Brumio, no meg érdemdús haverjuk, a nőbolond partiarc, Stylax. Közéjük üt be Britanniából Cynthia, természetesen Marcus álmainak csaja. Lehet tehát teperni a nőért, közben humoros és szórakoztató afférokkal telik a műsoridő. Csakhogy a joggal elvárt angol humor helyett valami furcsa - leginkább kínosnak nevezhető - poénkodást kapunk. Az epizódok alapötletei még lehetnének mókásak, mondjuk, randiképpen orgiára hívni a nőt, de az effajta villanások nem telnek meg tartalommal, s ami kikerekedik végül, az olyan, mintha egy fiúkollégium unatkozó diákjai írták volna a poénokat és a forgatókönyvet, Róma pedig csupán díszlet marad. Persze amikor a görög vázák aktképei korabeli pornóként jelennek meg, elnevetjük magunkat, s az időnként felbukkanó vizesfiú jelenetei is meg-megidézik azt a hangulatot, amit a sorozattól - a Monty Python dolgain edződvén - elvárnánk. A korból és az anakronizmusokból adódó lehetőségek viszont rendre kihasználatlanok maradnak, így nem is kell feltétlenül a Brian életét citálni, a Plebset az Asterix is veri.
Figyelmébe ajánljuk
Kitalálta a Belügyminisztérium: lehet kötelező az is, ami önkéntes
A tanodák – ahová önként mennek a gyerekek – szeptembertől kötelesek megadott számú középiskolás fejlesztőfoglalkozását is végezni.
A számok csapdája - benyújtották a 2026-os költségvetési törvényt
Eddig is jó volt minden, de most már aztán végképp az lesz – hirdeti a 2026-os költségvetés tervezete. Családok, nyugdíjasok, harcba! De nem úgy, mert békét hirdetünk, amúgy kövér védelmi kiadással.
Robert F. Prevost személyében először választottak amerikai pápát
Mindent Gyurcsány sem bír ki
Nulladik fázis, avagy kimondani végre, hogy mi veszélyezteti a magyarok biztonságát
Hurrá, itt a gyár!
Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.
Profán papnők
Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügynökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.
Goebbels nélkül Hitler nem tudta volna elhitetni, hogy a német nép őt választotta vezérének
Viszonyítási pontok
Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.
Kliséből játék
A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.