Tévétorrent

Plebs

Tévétorrent

Ím, ilyen a Folytassa, Kleó!, amikor a tévében folytatja: egy bátor kezdeményezés vérzik el a szemünk előtt - nagy csatában, nemes és nemtelen ellenfelek kezétől.

A Plebs kedélyes sitcomnak indul, ahol némi utalás esik arra, hogy hol és mikor is járunk; egy római bérlemény lakóinak mindennapi életében: nem tévedés, brit Szomszédok vagy Barátok közt Caesar alatt. S innentől pedig kérlelhetetlenül lépnek színre a múltba repített zsáner ismerős alapfigurái: a komoly(abb) kapcsolatot kívánó főhős, Marcus s teljesen idióta rabszolgája, Brumio, no meg érdemdús haverjuk, a nőbolond partiarc, Stylax. Közéjük üt be Britanniából Cynthia, természetesen Marcus álmainak csaja. Lehet tehát teperni a nőért, közben humoros és szórakoztató afférokkal telik a műsoridő. Csakhogy a joggal elvárt angol humor helyett valami furcsa - leginkább kínosnak nevezhető - poénkodást kapunk. Az epizódok alapötletei még lehetnének mókásak, mondjuk, randiképpen orgiára hívni a nőt, de az effajta villanások nem telnek meg tartalommal, s ami kikerekedik végül, az olyan, mintha egy fiúkollégium unatkozó diákjai írták volna a poénokat és a forgatókönyvet, Róma pedig csupán díszlet marad. Persze amikor a görög vázák aktképei korabeli pornóként jelennek meg, elnevetjük magunkat, s az időnként felbukkanó vizesfiú jelenetei is meg-megidézik azt a hangulatot, amit a sorozattól - a Monty Python dolgain edződvén - elvárnánk. A korból és az anakronizmusokból adódó lehetőségek viszont rendre kihasználatlanok maradnak, így nem is kell feltétlenül a Brian életét citálni, a Plebset az Asterix is veri.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.