Tévétorrent

Plebs

Tévétorrent

Ím, ilyen a Folytassa, Kleó!, amikor a tévében folytatja: egy bátor kezdeményezés vérzik el a szemünk előtt - nagy csatában, nemes és nemtelen ellenfelek kezétől.

A Plebs kedélyes sitcomnak indul, ahol némi utalás esik arra, hogy hol és mikor is járunk; egy római bérlemény lakóinak mindennapi életében: nem tévedés, brit Szomszédok vagy Barátok közt Caesar alatt. S innentől pedig kérlelhetetlenül lépnek színre a múltba repített zsáner ismerős alapfigurái: a komoly(abb) kapcsolatot kívánó főhős, Marcus s teljesen idióta rabszolgája, Brumio, no meg érdemdús haverjuk, a nőbolond partiarc, Stylax. Közéjük üt be Britanniából Cynthia, természetesen Marcus álmainak csaja. Lehet tehát teperni a nőért, közben humoros és szórakoztató afférokkal telik a műsoridő. Csakhogy a joggal elvárt angol humor helyett valami furcsa - leginkább kínosnak nevezhető - poénkodást kapunk. Az epizódok alapötletei még lehetnének mókásak, mondjuk, randiképpen orgiára hívni a nőt, de az effajta villanások nem telnek meg tartalommal, s ami kikerekedik végül, az olyan, mintha egy fiúkollégium unatkozó diákjai írták volna a poénokat és a forgatókönyvet, Róma pedig csupán díszlet marad. Persze amikor a görög vázák aktképei korabeli pornóként jelennek meg, elnevetjük magunkat, s az időnként felbukkanó vizesfiú jelenetei is meg-megidézik azt a hangulatot, amit a sorozattól - a Monty Python dolgain edződvén - elvárnánk. A korból és az anakronizmusokból adódó lehetőségek viszont rendre kihasználatlanok maradnak, így nem is kell feltétlenül a Brian életét citálni, a Plebset az Asterix is veri.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.