Tévétorrent

Red Band Society

Tévétorrent

Mostanában új irányvonal látszik kirajzolódni a tiniknek szóló tearjerkerek sorában: felfutóban a gyógyíthatatlan betegségben haldoklós alműfaj. Ennek az alaphelyzetnek valóban nehéz ellentmondani, vagy ha találnánk is kifogást, illik azt magunkban tartani. Szerencsére e vonal két legutóbbi képviselőjének (Most jó, Csillagainkban a hiba) sikerült megtalálnia a kényes egyensúlyt kegyeletsértés és nettó giccs között.

A Fox friss sorozatának, a Red Band Societynek sem kell szégyenkeznie. A széria fő erénye, hogy a kifáradásra hajlamos tinitoposzokat kiragadja megszokott kontextusukból, és egy idegen, rendellenes közegbe (a kórházba) helyezi őket. A krónikusan beteg serdülők nem sokban térnek el a tipikus kamaszkarakterektől (utálatos cheerleader, laza mókamester, stréber, vagány sportoló), ám betegségük eltörli a köztük rendszerint kialakuló hierarchiát, egyenlővé vagy legalábbis egyenlően nyomorulttá téve őket (más kérdés, hogy állapotukhoz képest igen kellemesen mutatnak).
A betegség külön kiemeli a kamaszlét általános kitaszítottságérzését és az énkeresés problémáit, ami pedig még jobb, hogy etnikailag/szociálisan/szexuálisan is sokszínű társaságot kapunk.

Az epizodikus szerkezet frappáns, szemléletes jellemábrázolásra ad alkalmat, és nem hagyja, hogy valamelyik karakter rátelepedjen a többire. Ugyanakkor a rövid jelenetek jó ritmust biztosítanak, ráadásul szinte tökéletes arányban keveredik a dráma és a komikum. Mindeközben a sorozat fekete humora sosem lépi át az ízléstelenség határát.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”