Tévétorrent

The Good Fight

Tévétorrent

Bár a fergeteges sikerű A férjem védelmében tavaly véget ért, a CBS nem engedte el, s az egyik karakteres mellékszereplőt középpontba állítva spinoff-szériát indított. A szerkezet a régi, hisz a bonyodalom most is mindig kettős: a főszereplőknek meg kell birkózniuk egy országos szintű botránnyal, ami személyesen is érinti őket (és erodálja jó hírüket), de minden epizódban felbukkan egy jogi eset, mely segít újraépíteni megtépázott presztízsüket.

Párhuzamos felemelkedéstörténet, melyben Diane Lockhart, a dörzsölt, elismert ügyvédnő és keresztlánya, a félénk, szorongó Maia egyszerre veselkednek neki (újra) a karrierépítésnek. Lockhart minden más sorozatban bölcs, szemtelen egysorosokat ontó mentorfigura volna, ám itt az írók letaszítják megingathatatlannak hitt trónjáról, és arra kényszerül, hogy újra kezdőként bizonyítson. A férjem védelmében nézőinek már ismerős nyakatekert jogi ínyencségek is visszatérnek a spinoffban: az esetek merészen és pontosan reflektálnak napjaink társadalmi és politikai problémáira a rendőri erőszaktól kezdve a reproduktív jogokon át a terrorizmusig (gyanújáig). De a sorozat nemcsak leír, hanem markánsan állást is foglal: kineveti az épp megszilárduló Trump-korszakot, de nem engedi, hogy alábecsüljük annak fenyegető jelenségeit.
A sorozatot tökéletes ritmusérzék jellemzi: minden hangnemváltás dráma és szatíra között a helyén van, csakúgy, mint a feszes, elmés párbeszédek. De mégiscsak arról szól az egész, hogyan lehet épelméjűnek maradni, miközben körülöttünk megőrül a világ.
Magyar felirat: greka–modry

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.