Tévétorrent

The Good Fight

Tévétorrent

Bár a fergeteges sikerű A férjem védelmében tavaly véget ért, a CBS nem engedte el, s az egyik karakteres mellékszereplőt középpontba állítva spinoff-szériát indított. A szerkezet a régi, hisz a bonyodalom most is mindig kettős: a főszereplőknek meg kell birkózniuk egy országos szintű botránnyal, ami személyesen is érinti őket (és erodálja jó hírüket), de minden epizódban felbukkan egy jogi eset, mely segít újraépíteni megtépázott presztízsüket.

Párhuzamos felemelkedéstörténet, melyben Diane Lockhart, a dörzsölt, elismert ügyvédnő és keresztlánya, a félénk, szorongó Maia egyszerre veselkednek neki (újra) a karrierépítésnek. Lockhart minden más sorozatban bölcs, szemtelen egysorosokat ontó mentorfigura volna, ám itt az írók letaszítják megingathatatlannak hitt trónjáról, és arra kényszerül, hogy újra kezdőként bizonyítson. A férjem védelmében nézőinek már ismerős nyakatekert jogi ínyencségek is visszatérnek a spinoffban: az esetek merészen és pontosan reflektálnak napjaink társadalmi és politikai problémáira a rendőri erőszaktól kezdve a reproduktív jogokon át a terrorizmusig (gyanújáig). De a sorozat nemcsak leír, hanem markánsan állást is foglal: kineveti az épp megszilárduló Trump-korszakot, de nem engedi, hogy alábecsüljük annak fenyegető jelenségeit.
A sorozatot tökéletes ritmusérzék jellemzi: minden hangnemváltás dráma és szatíra között a helyén van, csakúgy, mint a feszes, elmés párbeszédek. De mégiscsak arról szól az egész, hogyan lehet épelméjűnek maradni, miközben körülöttünk megőrül a világ.
Magyar felirat: greka–modry

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.