Tévétorrent

The Good Fight

Tévétorrent

Bár a fergeteges sikerű A férjem védelmében tavaly véget ért, a CBS nem engedte el, s az egyik karakteres mellékszereplőt középpontba állítva spinoff-szériát indított. A szerkezet a régi, hisz a bonyodalom most is mindig kettős: a főszereplőknek meg kell birkózniuk egy országos szintű botránnyal, ami személyesen is érinti őket (és erodálja jó hírüket), de minden epizódban felbukkan egy jogi eset, mely segít újraépíteni megtépázott presztízsüket.

Párhuzamos felemelkedéstörténet, melyben Diane Lockhart, a dörzsölt, elismert ügyvédnő és keresztlánya, a félénk, szorongó Maia egyszerre veselkednek neki (újra) a karrierépítésnek. Lockhart minden más sorozatban bölcs, szemtelen egysorosokat ontó mentorfigura volna, ám itt az írók letaszítják megingathatatlannak hitt trónjáról, és arra kényszerül, hogy újra kezdőként bizonyítson. A férjem védelmében nézőinek már ismerős nyakatekert jogi ínyencségek is visszatérnek a spinoffban: az esetek merészen és pontosan reflektálnak napjaink társadalmi és politikai problémáira a rendőri erőszaktól kezdve a reproduktív jogokon át a terrorizmusig (gyanújáig). De a sorozat nemcsak leír, hanem markánsan állást is foglal: kineveti az épp megszilárduló Trump-korszakot, de nem engedi, hogy alábecsüljük annak fenyegető jelenségeit.
A sorozatot tökéletes ritmusérzék jellemzi: minden hangnemváltás dráma és szatíra között a helyén van, csakúgy, mint a feszes, elmés párbeszédek. De mégiscsak arról szól az egész, hogyan lehet épelméjűnek maradni, miközben körülöttünk megőrül a világ.
Magyar felirat: greka–modry

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.