Tévétorrent

The Good Fight

Tévétorrent

Bár a fergeteges sikerű A férjem védelmében tavaly véget ért, a CBS nem engedte el, s az egyik karakteres mellékszereplőt középpontba állítva spinoff-szériát indított. A szerkezet a régi, hisz a bonyodalom most is mindig kettős: a főszereplőknek meg kell birkózniuk egy országos szintű botránnyal, ami személyesen is érinti őket (és erodálja jó hírüket), de minden epizódban felbukkan egy jogi eset, mely segít újraépíteni megtépázott presztízsüket.

Párhuzamos felemelkedéstörténet, melyben Diane Lockhart, a dörzsölt, elismert ügyvédnő és keresztlánya, a félénk, szorongó Maia egyszerre veselkednek neki (újra) a karrierépítésnek. Lockhart minden más sorozatban bölcs, szemtelen egysorosokat ontó mentorfigura volna, ám itt az írók letaszítják megingathatatlannak hitt trónjáról, és arra kényszerül, hogy újra kezdőként bizonyítson. A férjem védelmében nézőinek már ismerős nyakatekert jogi ínyencségek is visszatérnek a spinoffban: az esetek merészen és pontosan reflektálnak napjaink társadalmi és politikai problémáira a rendőri erőszaktól kezdve a reproduktív jogokon át a terrorizmusig (gyanújáig). De a sorozat nemcsak leír, hanem markánsan állást is foglal: kineveti az épp megszilárduló Trump-korszakot, de nem engedi, hogy alábecsüljük annak fenyegető jelenségeit.
A sorozatot tökéletes ritmusérzék jellemzi: minden hangnemváltás dráma és szatíra között a helyén van, csakúgy, mint a feszes, elmés párbeszédek. De mégiscsak arról szól az egész, hogyan lehet épelméjűnek maradni, miközben körülöttünk megőrül a világ.
Magyar felirat: greka–modry

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.