Tévétorrent

WPC 56

  • - borz -
  • 2014. június 8.

Tévétorrent

Megszoksz vagy megszöksz - nagyjából ennyi választása van Gina Dawson közrendőrnek, amikor 1956-ban első és egyetlen nőként munkába áll egy (fiktív) kisvárosi őrsön. Természetesen nincs női mosdó és öltöző, munkaállomásként egy takarítószekrényt jelölnek ki neki, a kollégák között csak annyi a különbség, hogy a szexista skála melyik fokán helyezkednek el, főfeladataként - melléktevékenysége a tea- és kávéfőzés - pedig azt jelöli meg a főnöke, hogy ne legyen láb alatt, mikor az igazi (értsd férfi) rendőrök dolgoznak.

A BBC Birmingham - a városban és környékén forgatott - sorozata jó kedéllyel közelíti meg a korabeli emancipációs küzdelmeket, a hősnő rögös útját a megtűrtségtől az elfogadáson át az elismerésig. Természetesen kétszer annyit kell erőlködnie, hogy észrevétesse magát, és a hosszabb távú, stratégiai célok érdekében időnként taktikai visszavonulásra kényszerül, de a végén mindig győz az igazság és az érdem.

Miközben Gina nemi előítéletekkel, munkahelyi románccal, zaklatással birkózik, különféle bűnügyek is terítékre kerülnek, úgymint gyerekrablás, kéjgyilkos a parkban, pénzhamisítás, tiltott szerencsejáték, szigorúan helyi léptékben. Kispályások (és korspecifikusak) a bűnözők is: jampecek, huligánok, utcanők, kicsit korrupt zsaruk, az akkoriban még kriminalizált melegek... bár a végére kiállítanak egy helyben nagymenő vállalkozót is, aki a gyilkosságoktól sem riad vissza.

A WPC 56 két, egyenként öt epizódból álló évada üdítően nem akar többnek látszani, mint ami. Felhőtlenül szórakoztató, jól megcsinált, már-már tökéletes a maga szerénységében. És csudajó a főcíme.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.