Tévétorrent

Sirens

Tévétorrent

Szeretjük elképzelni, hogy azok, akikre az életünket bízzuk (pl. mentősök, tűzoltók, orvosok) kevésbé esendők, mint mi. Komoly drámák és kórházsorozatok szólnak erről, arról viszont ritkábban, hogy mi van, ha az életmentő személyzet is épp olyan őrült és szórakozott, mint bármelyik sitcom szereplője.

Ez a lényege a Sirensnek, amely tulajdonképpen a hosszabb részekből, komolyabb drámából és fekete humorból összetevődő 2011-es angol eredeti amerikanizált változata. Három lökött pasi és egy mentőautó kalandjai, egészen frappánsan megoldva. A sitcom műfaji kereteit nem feszíti szét a rendező, a lényeg itt is a figurákban rejlik és a pörgős párbeszédekben. Egyikben sem kell csalódnunk, sőt, a félve várt altesti humor helyett kifejezetten élvezhető vicceskedést kapunk. A háromfős csapat egyike persze párkapcsolati problémákkal küzdő okostojás, ő tűnik talán a leggyengébbnek, pedig mintha neki kellene a középpontban állnia. Társai sokkal erősebbek: a homoszexuális néger bajtárs, aki önmagában a humor forrása, ám a komédiák olcsó melegkliséi nélkül (a kevésbé olcsó kliséket használja). A sorozat indítópontja pedig természetesen a huszonéves fiatal "új fiú" érkezése, aki kötelezően naiv és szerencsétlen. Potenciál van a női szereplőkben is, már ami a poénkodást illeti. Habkönnyű dolog lett ez, a kórházsorozatok fonákja, de tulajdonképpen jó ritmusú, szórakoztató. Minden mese belefér a 21 perces keretbe - a Sirens nem lesz sokkal több annál, amit vártunk; az eredeti angolnál pláne nem. De nem vérzik el. Ez pedig a mentősöknél végül is elégséges.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.