Tévétorrent

Sirens

Tévétorrent

Szeretjük elképzelni, hogy azok, akikre az életünket bízzuk (pl. mentősök, tűzoltók, orvosok) kevésbé esendők, mint mi. Komoly drámák és kórházsorozatok szólnak erről, arról viszont ritkábban, hogy mi van, ha az életmentő személyzet is épp olyan őrült és szórakozott, mint bármelyik sitcom szereplője.

Ez a lényege a Sirensnek, amely tulajdonképpen a hosszabb részekből, komolyabb drámából és fekete humorból összetevődő 2011-es angol eredeti amerikanizált változata. Három lökött pasi és egy mentőautó kalandjai, egészen frappánsan megoldva. A sitcom műfaji kereteit nem feszíti szét a rendező, a lényeg itt is a figurákban rejlik és a pörgős párbeszédekben. Egyikben sem kell csalódnunk, sőt, a félve várt altesti humor helyett kifejezetten élvezhető vicceskedést kapunk. A háromfős csapat egyike persze párkapcsolati problémákkal küzdő okostojás, ő tűnik talán a leggyengébbnek, pedig mintha neki kellene a középpontban állnia. Társai sokkal erősebbek: a homoszexuális néger bajtárs, aki önmagában a humor forrása, ám a komédiák olcsó melegkliséi nélkül (a kevésbé olcsó kliséket használja). A sorozat indítópontja pedig természetesen a huszonéves fiatal "új fiú" érkezése, aki kötelezően naiv és szerencsétlen. Potenciál van a női szereplőkben is, már ami a poénkodást illeti. Habkönnyű dolog lett ez, a kórházsorozatok fonákja, de tulajdonképpen jó ritmusú, szórakoztató. Minden mese belefér a 21 perces keretbe - a Sirens nem lesz sokkal több annál, amit vártunk; az eredeti angolnál pláne nem. De nem vérzik el. Ez pedig a mentősöknél végül is elégséges.

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.