Tévétorrent

Sirens

Tévétorrent

Szeretjük elképzelni, hogy azok, akikre az életünket bízzuk (pl. mentősök, tűzoltók, orvosok) kevésbé esendők, mint mi. Komoly drámák és kórházsorozatok szólnak erről, arról viszont ritkábban, hogy mi van, ha az életmentő személyzet is épp olyan őrült és szórakozott, mint bármelyik sitcom szereplője.

Ez a lényege a Sirensnek, amely tulajdonképpen a hosszabb részekből, komolyabb drámából és fekete humorból összetevődő 2011-es angol eredeti amerikanizált változata. Három lökött pasi és egy mentőautó kalandjai, egészen frappánsan megoldva. A sitcom műfaji kereteit nem feszíti szét a rendező, a lényeg itt is a figurákban rejlik és a pörgős párbeszédekben. Egyikben sem kell csalódnunk, sőt, a félve várt altesti humor helyett kifejezetten élvezhető vicceskedést kapunk. A háromfős csapat egyike persze párkapcsolati problémákkal küzdő okostojás, ő tűnik talán a leggyengébbnek, pedig mintha neki kellene a középpontban állnia. Társai sokkal erősebbek: a homoszexuális néger bajtárs, aki önmagában a humor forrása, ám a komédiák olcsó melegkliséi nélkül (a kevésbé olcsó kliséket használja). A sorozat indítópontja pedig természetesen a huszonéves fiatal "új fiú" érkezése, aki kötelezően naiv és szerencsétlen. Potenciál van a női szereplőkben is, már ami a poénkodást illeti. Habkönnyű dolog lett ez, a kórházsorozatok fonákja, de tulajdonképpen jó ritmusú, szórakoztató. Minden mese belefér a 21 perces keretbe - a Sirens nem lesz sokkal több annál, amit vártunk; az eredeti angolnál pláne nem. De nem vérzik el. Ez pedig a mentősöknél végül is elégséges.

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.