Nyílt levél a Figyelőnek: „egy ország polgárainak ilyen jellegű listázása a terrorállamok sajátossága”

  • narancs.hu
  • 2018. április 13.

Villámnarancs

Egyre többen akarnak rajta lenni a Soros-zsoldos listán.

„Egy ilyen lista közzététele még akkor is rettenetes cselekedet lenne, ha nem előzte volna meg egy több tízmilliárd forintos gyűlöletkampány. Történetesen megelőzte, ráadásul ennek a kampánynak Önök is az aktív részesei voltak, ahogy aktív részesei most is. A lista közzétételével önök a listán szereplő magánszemélyeket, jó szándékú és jóravaló polgártársainkat állandó félelemre és szorongásra kárhoztatták” – írja a Figyelőnek címzett nyílt levelében Birkás Máté, aki azért ragadott klaviatúrát, mert a tegnap publikált „Soros-zsoldos” listán megtalálta a testvére férjét is.

„Ő azért került fel erre a listára, mert olyan menekült gyerekekkel foglalkozik, akik már szülő nélkül érkeztek Magyarországra. Olyan kisgyerekekkel, akiknek az édesanyja és édesapja vagy már ott meghalt, ahonnan menekülniük kellett, vagy útközben Magyarország felé, és most szülői segítség nélkül kell feldolgozniuk azokat a borzalmakat, amin keresztülmentek. Bisztrai Mártonnak hívják, nem beszéltem vele, mert félek, lebeszélne ennek a levélnek a megírásáról.”

Birkás levelében kifejti, hogy több nevet ismer a listáról, több barátja is szerepel rajta, és tudja, hogy ezeket az embereket két dolog köti össze: „embertársaik élethelyzetének javításán dolgoznak faji, származási, vallási és politikai megkülönböztetés nélkül, illetve az, hogy amit csinálnak, azt nem a kapott pénzért, hanem személyes meggyőződésből teszik.” Majd hozzáteszi, Soros György egy „spekuláns”, aki törvényes úton szerzett vagyonával azt csinál, amit akar, és ő éppen egy szabad és nyitott társadalom létrejöttén és fenntartásán dolgozó civil szféra támogatását tűzte ki célul.

Majd kéri, vegyék fel őt is a listára és mától tekintsék őt is az ellenségüknek, hogy „legalább annyival kevesebb fenyegetés jusson Marcinak, a testvéremnek, az egyéves kislányuknak és a többi barátomnak, aki a listájukon szerepel”.

A teljes levelet itt olvashatják.

Birkás Máté

Nyílt levél a Figyelő szerkesztőségének Azért írok Önöknek, és fordulok egyúttal a magyar nyilvánosság felé, mert a testvérem férjének a neve is szerepel az önök által közzétett „A spekuláns…

Itt pedig feliratkozhatnak a listára önök is, ha „Soros-zsoldosnak” érzik magukat. Ahogyan ezek a civilek, vagy az ATV szerkesztő-műsorvezetője, egykori kollégánk, Somos András tették.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.