Oh, Vidnyánszky jót akar, ő csak az elnyomottak érdekében nyírná ki a Színház- és Filmművészeti Egyetemet

  • narancs.hu
  • 2020. július 3.

Villámnarancs

Ráadásul a színművészetisek lenézik őt és az övéit.

Interjút adott a Népszavának Vidnyánszky Attila, melyben azt próbálja beadni, hogy hatalma, befolyása fabatkát sem ér, sőt nincs is olyan neki. Ráadásul a színművészetisek lenézik őt és az övéit. „Régóta kérjük az egyetem vezetését, hogy legyenek nyitottabbak. Legyenek készek a párbeszédre…” – sóhajtja a Nemzeti Színház igazgatója, aki egyetemi munkásságával, pontosabban kaposvári ámokfutásával már bizonyította, hogy ő párbeszéddel kel és fekszik.

„Mit jelentsen az, hogy »nekem ott van Kaposvár«?”

– kérdez vissza a Népszava újságírójának –, amivel tulajdonképpen elismeri, hogy az ottani képzéssel nem váltotta meg világot, és egyértelműen alul maradt a budapesti egyetemmel szemben.

„A magyar felsőoktatás legfontosabb intézményét érintő elvi és szakmai kérdésekről van szó, amelyekben ahogyan az MTT vezetőjeként, de a Nemzeti igazgatójaként és rendezőként én is kifejtem a véleményem, ezt bárki más is szabadon megteheti. És valóban megszólítottak ez ügyben” – mondja a Színház- és Filmművészeti Egyetemmel (SZFE) kapcsolatban, és azt ugyan nem fejti ki, hogy mégis „kik szólították meg ügyben”, de a tegnapi „hűségeskü” alapján, amelyben több mint hetven Fidesz-közeli színházi ember állt ki az SZFE egyetem bedarálása mellett, már sejthető, hogy kik keresték meg Vidnyánszkyt.

Persze mindez fordítva is megtörténhetett,

hiszen a Népszava-interjú alapján a Nemzeti Színház igazgatójának nem kell a szomszédba mennie egy kis üldözési mániáért. „A Nemzetihez, vagy ehhez az oldalhoz elköteleződni még ma is kockázattal jár” – jelentette ki Vidnyánszky, és nem szakadt rá a plafon.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.