Oh, Vidnyánszky jót akar, ő csak az elnyomottak érdekében nyírná ki a Színház- és Filmművészeti Egyetemet

  • narancs.hu
  • 2020. július 3.

Villámnarancs

Ráadásul a színművészetisek lenézik őt és az övéit.

Interjút adott a Népszavának Vidnyánszky Attila, melyben azt próbálja beadni, hogy hatalma, befolyása fabatkát sem ér, sőt nincs is olyan neki. Ráadásul a színművészetisek lenézik őt és az övéit. „Régóta kérjük az egyetem vezetését, hogy legyenek nyitottabbak. Legyenek készek a párbeszédre…” – sóhajtja a Nemzeti Színház igazgatója, aki egyetemi munkásságával, pontosabban kaposvári ámokfutásával már bizonyította, hogy ő párbeszéddel kel és fekszik.

„Mit jelentsen az, hogy »nekem ott van Kaposvár«?”

– kérdez vissza a Népszava újságírójának –, amivel tulajdonképpen elismeri, hogy az ottani képzéssel nem váltotta meg világot, és egyértelműen alul maradt a budapesti egyetemmel szemben.

„A magyar felsőoktatás legfontosabb intézményét érintő elvi és szakmai kérdésekről van szó, amelyekben ahogyan az MTT vezetőjeként, de a Nemzeti igazgatójaként és rendezőként én is kifejtem a véleményem, ezt bárki más is szabadon megteheti. És valóban megszólítottak ez ügyben” – mondja a Színház- és Filmművészeti Egyetemmel (SZFE) kapcsolatban, és azt ugyan nem fejti ki, hogy mégis „kik szólították meg ügyben”, de a tegnapi „hűségeskü” alapján, amelyben több mint hetven Fidesz-közeli színházi ember állt ki az SZFE egyetem bedarálása mellett, már sejthető, hogy kik keresték meg Vidnyánszkyt.

Persze mindez fordítva is megtörténhetett,

hiszen a Népszava-interjú alapján a Nemzeti Színház igazgatójának nem kell a szomszédba mennie egy kis üldözési mániáért. „A Nemzetihez, vagy ehhez az oldalhoz elköteleződni még ma is kockázattal jár” – jelentette ki Vidnyánszky, és nem szakadt rá a plafon.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.