Semjén Zsolt előkerült, és visszahozná a vasárnapi boltzárat

  • narancs.hu
  • 2016. augusztus 21.

Villámnarancs

Bekeményített a fővadász.

Az utóbbi időben Semjén Zsolt elég ritkán nyilvánul meg, ami azért is furcsa, mert ő nemcsak az első kereszténydemokrata, de papíron Orbán helyettese is. Persze, korábbi alakításainak ismeretében az is elképzelhető, hogy nem véletlen e visszavonulás, s a kormány számára komoly dolgok közlése helyett legfeljebb magyarkodhat egy sort valamilyen egzotikus, határon túli településen, vagy repizhet valamilyen egzotikus vadásztalálkozón. Most azonban, úgy tűnik, eljött az ő ideje. A Magyar Idők készített vele interjút, amelyben amellett, hogy minden van, ami kell (főleg migránsozás), előkerül a kereszténydemokraták leghíresebb projektje, a vasárnapi boltzár is.
Nos, úgy tűnik, Semjén még nem tett le a dologról, hiszen azzal jön, „a szabad vasárnapot sem adjuk fel”, ennél azonban sokkal érdekesebb, hogy miért nem álltak ki szívügyük mellett, amikor a Fidesz meghajolt a népakarat előtt. Nos, ezért: „Mérlegelni kellett, hogy mi a következménye, ha a két népszavazást (a migrációról szólót és a szabad vasárnapról szólót) egy időben kell megtartani. A kvótareferendum élet-halál kérdés a nemzet számára, ennek eredményét nem lehetett kockára tenni, így nem volt más választás, mint visszavonni.”
Arról nem esik szó, hogy a szocik mikor jöttek a népszavazással, és hogy Orbán mikor jött.
De mit akar most ezzel Semjén? Csak tippelni tudunk. Ha lemegy az októberi népszavazás, ő előjön megint a vasárnappal. Hat év NER után egy percig se gondolja azt senki, hogy esélytelenül.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."