„Ugyanazokat az eszközöket használjuk” – Blokád alatt a Velencei Biennále magyar pavilonja

  • narancs.hu
  • 2015. augusztus 30.

Villámnarancs

Magyar aktivisták egy csoportja látványos módon tiltakozik a biennále helyszínén a magyar kormány kerítésépítése és menekültellenes propagandakampánya ellen.

Blokád alá vette magyar aktivisták egy csoportja a Velencei Biennále magyar pavilonját – írja a Kettős Mérce. A demonstrálók NATO-szögesdróttal és a Fidesz-kormány menekültellenes propagandaplakátjaival vették körbe és zárták el az épületet. A magát #fenceforeurope-nak nevező – az ex-krétakörös Gulyás Márton vezette – csoport közleménye szerint „…ugyanazokat az eszközöket használjuk, amelyeket a magyar kormány használt az elmúlt hónapokban, részben a magyar lakosság félrevezetésére és megfélemlítésére, részben hazánk déli határának lezárására. Az általunk épített kerítéshez használt plakátok mindegyike a magyar kormány menekültek ellen uszító plakátjainak, illetve a »Nemzeti Konzultáció« néven elhíresült önigazoló propaganda szövegének angol fordítása, azoknak a tartalmát semmilyen formában nem módosítottuk. A kerítéshez használt NATO-drót szintén szabványeszköz: ugyanezeket az éles pengéket telepítette a kormány a déli határunkhoz, remélve, hogy a menekülő embereket ezzel távol tarthatja”.

false

 

Fotó: Árvay Márton

A #fenceforeurope kritizálja az európai menekültügyi gyakorlatot is: „Európai konszenzus ma egyedül a menekülő emberek érdemes és érdemtelen menekültekre történő elkülönítésében van. A magyar helyzetet látva biztosra vesszük, hogy hamarosan a fegyveres erőszak bevetésében is hasonló egyetértés fog mutatkozni.”

A blokádot a csoport a ma esti zárásig szeretné fenntartani, a nap folyamán konzultációs kérdőíveket osztogatnak.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.