„Ugyanazokat az eszközöket használjuk” – Blokád alatt a Velencei Biennále magyar pavilonja

  • narancs.hu
  • 2015. augusztus 30.

Villámnarancs

Magyar aktivisták egy csoportja látványos módon tiltakozik a biennále helyszínén a magyar kormány kerítésépítése és menekültellenes propagandakampánya ellen.

Blokád alá vette magyar aktivisták egy csoportja a Velencei Biennále magyar pavilonját – írja a Kettős Mérce. A demonstrálók NATO-szögesdróttal és a Fidesz-kormány menekültellenes propagandaplakátjaival vették körbe és zárták el az épületet. A magát #fenceforeurope-nak nevező – az ex-krétakörös Gulyás Márton vezette – csoport közleménye szerint „…ugyanazokat az eszközöket használjuk, amelyeket a magyar kormány használt az elmúlt hónapokban, részben a magyar lakosság félrevezetésére és megfélemlítésére, részben hazánk déli határának lezárására. Az általunk épített kerítéshez használt plakátok mindegyike a magyar kormány menekültek ellen uszító plakátjainak, illetve a »Nemzeti Konzultáció« néven elhíresült önigazoló propaganda szövegének angol fordítása, azoknak a tartalmát semmilyen formában nem módosítottuk. A kerítéshez használt NATO-drót szintén szabványeszköz: ugyanezeket az éles pengéket telepítette a kormány a déli határunkhoz, remélve, hogy a menekülő embereket ezzel távol tarthatja”.

false

 

Fotó: Árvay Márton

A #fenceforeurope kritizálja az európai menekültügyi gyakorlatot is: „Európai konszenzus ma egyedül a menekülő emberek érdemes és érdemtelen menekültekre történő elkülönítésében van. A magyar helyzetet látva biztosra vesszük, hogy hamarosan a fegyveres erőszak bevetésében is hasonló egyetértés fog mutatkozni.”

A blokádot a csoport a ma esti zárásig szeretné fenntartani, a nap folyamán konzultációs kérdőíveket osztogatnak.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.