Visszhang: film

A Gucci-ház

  • - kg -
  • 2021. december 1.

Visszhang

Ki tudja, mikor láthattuk utoljára Jeremy Ironst Jávor Pál-bajusszal és selyemsállal a nyakában mint talján arszlánt ripacskodni.

Rodolfo, a Gucci-birodalmat uraló vének egyike sajnos hamar el talál halálozni, pedig a brit színész érzett rá csak igazán, mit kell csinálnia, ha Ridley Scott nem zsoldosokat vagy űrlényeket rendez: semmit, de azt operettesen. Viselni egy kicsit a bajuszt és a hozzá tartozó gazdagember-karikatúrát, majd gyorsan távozni a színről. Pedig hatalmas ambíciók fűtik Scott filmjét, nemcsak a legendás Gucci-övcsat villan meg, hanem az a nagyra törő rendezői szándék is, hogy csináljuk meg a divatvilág Keresztapáját, egyszersmind legyen itt tabudöntögetés, nagyopera, trash és bulvár, lássuk, ahogy egymásnak esnek a Guccik, és önkezükkel nyírják, amit felépítettek. A nyírást szó szerint kell érteni, mert az egyik Gucci-feleség valóban kinyíratta az egyik Guccit, be is dőlt a birodalom.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.