Visszhang: film

A Gucci-ház

  • - kg -
  • 2021. december 1.

Visszhang

Ki tudja, mikor láthattuk utoljára Jeremy Ironst Jávor Pál-bajusszal és selyemsállal a nyakában mint talján arszlánt ripacskodni.

Rodolfo, a Gucci-birodalmat uraló vének egyike sajnos hamar el talál halálozni, pedig a brit színész érzett rá csak igazán, mit kell csinálnia, ha Ridley Scott nem zsoldosokat vagy űrlényeket rendez: semmit, de azt operettesen. Viselni egy kicsit a bajuszt és a hozzá tartozó gazdagember-karikatúrát, majd gyorsan távozni a színről. Pedig hatalmas ambíciók fűtik Scott filmjét, nemcsak a legendás Gucci-övcsat villan meg, hanem az a nagyra törő rendezői szándék is, hogy csináljuk meg a divatvilág Keresztapáját, egyszersmind legyen itt tabudöntögetés, nagyopera, trash és bulvár, lássuk, ahogy egymásnak esnek a Guccik, és önkezükkel nyírják, amit felépítettek. A nyírást szó szerint kell érteni, mert az egyik Gucci-feleség valóban kinyíratta az egyik Guccit, be is dőlt a birodalom.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.