Visszhang: film

A Gucci-ház

  • - kg -
  • 2021. december 1.

Visszhang

Ki tudja, mikor láthattuk utoljára Jeremy Ironst Jávor Pál-bajusszal és selyemsállal a nyakában mint talján arszlánt ripacskodni.

Rodolfo, a Gucci-birodalmat uraló vének egyike sajnos hamar el talál halálozni, pedig a brit színész érzett rá csak igazán, mit kell csinálnia, ha Ridley Scott nem zsoldosokat vagy űrlényeket rendez: semmit, de azt operettesen. Viselni egy kicsit a bajuszt és a hozzá tartozó gazdagember-karikatúrát, majd gyorsan távozni a színről. Pedig hatalmas ambíciók fűtik Scott filmjét, nemcsak a legendás Gucci-övcsat villan meg, hanem az a nagyra törő rendezői szándék is, hogy csináljuk meg a divatvilág Keresztapáját, egyszersmind legyen itt tabudöntögetés, nagyopera, trash és bulvár, lássuk, ahogy egymásnak esnek a Guccik, és önkezükkel nyírják, amit felépítettek. A nyírást szó szerint kell érteni, mert az egyik Gucci-feleség valóban kinyíratta az egyik Guccit, be is dőlt a birodalom.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.