Visszhang: tévésorozat

A jel

Visszhang

Paula (Peri Baumeister) földhözragadt férje, Sven (Florian David Fitz, a mű egyik írója) legnagyobb bánatára mindig is a csillagokba vágyott.

Érzékeny, befelé forduló kislányukat (Yuna Bennett) is a világűr csodálatára neveli. Mindannyian megpróbálnak valahogy együtt élni a nem mindennapi családi állapottal, amikor az anya hónapokra eltűnik, és csak rádión kommunikál szeretteivel. Amikor munkája és egy nagyvonalú ösztöndíj a Nemzetközi Űrállomásra szólítja, elképesztő felfedezést tesz: valami – talán egy földön kívüli civilizáció képviselője – közeledik a Föld felé. Miután biztonságosan visszatér az űrállomásról, ironikus módon épp a hazafelé tartó repülőjáratának vész nyoma. Sven és Charlie pedig egyre biztosabb lesz benne, hogy a nő nem véletlenül tűnt el…

A cselekmény két szálon bontakozik: egyfelől Sven és Charlie nyomozását követhetjük. A Darkhoz hasonlóan a fantasztikumba hajló események közepette is sikerül megőrizni az érzelmi hitelességet, ami közel hozza a történetet a nézőkhöz. A másik szálon időben visszafelé haladva fejtjük fel Paula múltját és felfedezésének folyamatát. A jel végig jobban működik családi drámaként, mint thrillerként; nem ússzuk meg a gonosz állam és az annak vakon engedelmeskedő hadsereg toposzait, az öreg rádiókészülékkel nyomozó kisgyereket és a magukat szövetségesnek álcázó árulókat. Bár egészen jó fő gonoszt sikerül alkotni (a vízióval rendelkező fajtából), az élvezhetőséget erősen lerontják a hosszas moralizáló monológok és a kiábrándító, leegyszerűsítően szirupos végkifejlet.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.