Visszhang: tévésorozat

A jel

Visszhang

Paula (Peri Baumeister) földhözragadt férje, Sven (Florian David Fitz, a mű egyik írója) legnagyobb bánatára mindig is a csillagokba vágyott.

Érzékeny, befelé forduló kislányukat (Yuna Bennett) is a világűr csodálatára neveli. Mindannyian megpróbálnak valahogy együtt élni a nem mindennapi családi állapottal, amikor az anya hónapokra eltűnik, és csak rádión kommunikál szeretteivel. Amikor munkája és egy nagyvonalú ösztöndíj a Nemzetközi Űrállomásra szólítja, elképesztő felfedezést tesz: valami – talán egy földön kívüli civilizáció képviselője – közeledik a Föld felé. Miután biztonságosan visszatér az űrállomásról, ironikus módon épp a hazafelé tartó repülőjáratának vész nyoma. Sven és Charlie pedig egyre biztosabb lesz benne, hogy a nő nem véletlenül tűnt el…

A cselekmény két szálon bontakozik: egyfelől Sven és Charlie nyomozását követhetjük. A Darkhoz hasonlóan a fantasztikumba hajló események közepette is sikerül megőrizni az érzelmi hitelességet, ami közel hozza a történetet a nézőkhöz. A másik szálon időben visszafelé haladva fejtjük fel Paula múltját és felfedezésének folyamatát. A jel végig jobban működik családi drámaként, mint thrillerként; nem ússzuk meg a gonosz állam és az annak vakon engedelmeskedő hadsereg toposzait, az öreg rádiókészülékkel nyomozó kisgyereket és a magukat szövetségesnek álcázó árulókat. Bár egészen jó fő gonoszt sikerül alkotni (a vízióval rendelkező fajtából), az élvezhetőséget erősen lerontják a hosszas moralizáló monológok és a kiábrándító, leegyszerűsítően szirupos végkifejlet.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.