Visszhang: tévésorozat

A jel

Visszhang

Paula (Peri Baumeister) földhözragadt férje, Sven (Florian David Fitz, a mű egyik írója) legnagyobb bánatára mindig is a csillagokba vágyott.

Érzékeny, befelé forduló kislányukat (Yuna Bennett) is a világűr csodálatára neveli. Mindannyian megpróbálnak valahogy együtt élni a nem mindennapi családi állapottal, amikor az anya hónapokra eltűnik, és csak rádión kommunikál szeretteivel. Amikor munkája és egy nagyvonalú ösztöndíj a Nemzetközi Űrállomásra szólítja, elképesztő felfedezést tesz: valami – talán egy földön kívüli civilizáció képviselője – közeledik a Föld felé. Miután biztonságosan visszatér az űrállomásról, ironikus módon épp a hazafelé tartó repülőjáratának vész nyoma. Sven és Charlie pedig egyre biztosabb lesz benne, hogy a nő nem véletlenül tűnt el…

A cselekmény két szálon bontakozik: egyfelől Sven és Charlie nyomozását követhetjük. A Darkhoz hasonlóan a fantasztikumba hajló események közepette is sikerül megőrizni az érzelmi hitelességet, ami közel hozza a történetet a nézőkhöz. A másik szálon időben visszafelé haladva fejtjük fel Paula múltját és felfedezésének folyamatát. A jel végig jobban működik családi drámaként, mint thrillerként; nem ússzuk meg a gonosz állam és az annak vakon engedelmeskedő hadsereg toposzait, az öreg rádiókészülékkel nyomozó kisgyereket és a magukat szövetségesnek álcázó árulókat. Bár egészen jó fő gonoszt sikerül alkotni (a vízióval rendelkező fajtából), az élvezhetőséget erősen lerontják a hosszas moralizáló monológok és a kiábrándító, leegyszerűsítően szirupos végkifejlet.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)

Ide? Hová?

Magyarországon úgy megy, hogy négy­évente kijön a felcsúti jóember a sikoltozó övéi elé, és bemondja, hogy ő a Holdról is látszik.

Semmi jóra

„Újabb Mi Hazánk-siker: a Zeneakadémia lemondta Varnus Xavér koncertjét!” – írta büszkén Facebook-oldalára november 15-én Dúró Dóra. A bejelentést megelőzően a politikus nyílt levélben, az Országgyűlés alelnökeként követelte a Zeneakadémia vezetőjétől a koncert lefújását – minden különösebb vizsgálat, vizsgálódás nélkül, egyetlen ún. tényfeltáró cikkre alapozva.