Visszhang: lemez

Liam Gallagher & John Squire

Visszhang

A Stone Roses 1996-os feloszlása óta nem túl sok időt töltött el a reflektorfényben John Squire.

Kiadott egy lemezt The Sea­horses nevű zenekarával, ezt követte két szólóalbum a 2000-es években, majd inkább a festészetre koncentrált. Az előző évtizedben sor került a Stone Roses újjáalakulására, elsősorban turnék, illetve két új dal formájában, ezután Squire lényegében visszavonult. Érdekes módon egy 2020-as sportbalesetet követő hosszadalmas rehabilitáció ébresztette rá, hogy neki még van zenei mondanivalója. A csuklótörésből lábadozó gitáros nekiállt dalokat írni, és miután tavalyelőtt vendégeskedett Liam Gallagher knebworth-i koncertjein, rájött, hogy a szerzeményei pont a korábbi Oasis-frontember karcos hangján szólalhatnának meg a legjobban. Greg Kurstin producerrel Los Angelesben rögzítették a dalokat (amelyek szövegeiért is Squire felelt), a végeredmény egy remek pszichedelikus, cím nélküli rockalbum lett, ami egész biztosan Gallagher legjobb munkája az utolsó Oasis-album óta. A Raise Your Hands máris bizonyítja, hogy Squire még mindig nagyszerű gitáros, illetve hogy Liam hangja továbbra is alkalmas a világmegváltó refrének éneklésére. A Love You Forever Hendrixet, a Mars to Liverpool és a One Day at a Time az 1973 körüli Lennont idézi, az I’m a Wheel meg színtiszta blues, s van benne egy Star Wars-idézet is. A You’re Not the Only One-ban Led Zeppelin-hatások mutathatók ki, a Mother Nature’s Song nem csak a címe miatt beatleses, a Just An­other Rainbow pedig az a dal, amelyben a leginkább összeér az Oasis és a Stone Roses.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.