A Majomember büszkén vállalja, hogy Keanu Reeves köpönyegéből bújt ki: főhőse pont olyan puskát szeretne, mint amilyet John Wick használt, bosszúhadjáratában pedig kulcsszerep jut egy kiskutyának. Dev Patel rendező-főszereplő a „nagy előd” kaszkadőreit és szakértőit akarta leszerződtetni, ám a járvány közbeszólt: a határzárakon nemhogy ők, de néhány mellékszereplő és a felszerelések egy része sem jutott át, egy idő után pedig úgy kellett könyörögnie a producereknek, hogy ne állítsák le az egész projektet.
Az, hogy szenvedélyből készült, jól látszik A Majomemberen. Patel a Skins és a Gettómilliomos csillogó szemű szereplőjéből először Oscar-jelölt színésszé (az Oroszlán című 2016-os dráma), majd most ügyes kezű rendezővé avanzsált. Mint többször elmondta, szeretett volna egy kis szívet és kultúrát csempészni a lelketlen akciófilmes műfajba. Ennek megfelelően a moziban akad indiai mitológia, társadalmi egyenlőtlenség, pöffeszkedő vallási vezető, szegénység és hatalommal való visszaélés, de még egy csapat transzvesztita harcos is tiszteletét teszi. Az ő élükre áll a névtelen főszereplő, hogy bosszút álljon anyja gyilkosán, aki egész városnegyedeket rombol le, ha a korrupt hatalom úgy kívánja. Hadjárata véres, látványos, és valóban örömteli változatosságot nyújt: végre nem embertelenül izmos, fehér férfiak gyilkolják egymást tét nélkül. A Majomember persze nem állítja a feje tetejére a műfajt, ez bizony ugyanaz a bosszúfilm, amely előtt Keanu Reeves anno fejet hajtott.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!