Visszhang: film

A második esélyek királya

Visszhang

Bár az érzékenyítés korát éljük, az ítélkezést ugyanolyan hirtelen és kategorikusan éljük meg, mint korábban (szerencsére ma már egész más okokból helyezzük a vörös pöttyöt bárki homlokára).

De elég egy hírbe hozás és az illető karrierje kettétörik, minden méltósága, érdeme lenullázódik, és ha végül sikerül is tisztáznia magát, a folt örökre rajta marad.

A fiatal Mike Veeck betegesen igyekszik bizonyítani apjának, hogy érdemes a szeretetére és helye van a családi bizniszben, ezért őrültebbnél őrültebb ötletekkel szerez bevételt a baseballcsapatának. Egyik ilyen elképzelése azonban félresiklik, az eset pedig egy megbénult várossal, felrobbant pályával, illetve rasszista, homofób vádakkal zárul a fiú számára, aki nemcsak saját jövőjét zúzta porrá, de az apja is eladni kényszerül miatta a White Soxt. A második esélyek királya azt bizonyítja, hogy nemcsak a nagy bukásokból lehet műsort csinálni, hanem abból is, ami utánuk jön.

A film érdekes fikciós és dokumentarista szegmensekben meséli el annak történetét, ahogy a betegesen optimista férfi megszerezte, majd magához hasonló, második esélyekre éhező alakokkal felfuttatta sokadrangú csapatát.

Persze ez nem korszakalkotás, a Netflix valószínűleg csak marketingokokból merészkedik néha a cancel culture-n túlra (lásd még: Depp v. Heard). De ha akad bárki, akivel egy ilyen üzenet bőr alá juttatható, azok a hamisítatlan, élettől bűzlő svindlerek, akiket nem lehet nem szeretni. Épp, mint Mike Veeck, aki a nevetésével tölti be a teret a néző szívében.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.