Visszhang: film

A második esélyek királya

Visszhang

Bár az érzékenyítés korát éljük, az ítélkezést ugyanolyan hirtelen és kategorikusan éljük meg, mint korábban (szerencsére ma már egész más okokból helyezzük a vörös pöttyöt bárki homlokára).

De elég egy hírbe hozás és az illető karrierje kettétörik, minden méltósága, érdeme lenullázódik, és ha végül sikerül is tisztáznia magát, a folt örökre rajta marad.

A fiatal Mike Veeck betegesen igyekszik bizonyítani apjának, hogy érdemes a szeretetére és helye van a családi bizniszben, ezért őrültebbnél őrültebb ötletekkel szerez bevételt a baseballcsapatának. Egyik ilyen elképzelése azonban félresiklik, az eset pedig egy megbénult várossal, felrobbant pályával, illetve rasszista, homofób vádakkal zárul a fiú számára, aki nemcsak saját jövőjét zúzta porrá, de az apja is eladni kényszerül miatta a White Soxt. A második esélyek királya azt bizonyítja, hogy nemcsak a nagy bukásokból lehet műsort csinálni, hanem abból is, ami utánuk jön.

A film érdekes fikciós és dokumentarista szegmensekben meséli el annak történetét, ahogy a betegesen optimista férfi megszerezte, majd magához hasonló, második esélyekre éhező alakokkal felfuttatta sokadrangú csapatát.

Persze ez nem korszakalkotás, a Netflix valószínűleg csak marketingokokból merészkedik néha a cancel culture-n túlra (lásd még: Depp v. Heard). De ha akad bárki, akivel egy ilyen üzenet bőr alá juttatható, azok a hamisítatlan, élettől bűzlő svindlerek, akiket nem lehet nem szeretni. Épp, mint Mike Veeck, aki a nevetésével tölti be a teret a néző szívében.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.