Amikor a Disney felvásárolta a Fox stúdiót, a polcon maradt, majd eljutott egy keresztény témákban utazó vállalathoz, az Angel Studioshoz, akik számtalan alacsony költségvetésű filmet vittek már sikerre egyebek közt a közösségi adakozásra építve. A szabadság hangjára hasonló kampányt húztak fel: arra biztatták a keresztény és jobboldali közösségeket, vásároljanak előre jegyet a rászorulóknak is, mert az emberkereskedelem témájának minél több emberhez el kell jutnia; nem mellesleg az egyik legismertebb netes elmebaj, a QAnon-összeesküvés szerint Hillary Clinton és a liberális elit pont olyan gyerekrabszolga-hálózatot üzemeltet, mint amilyet a filmben is látni.
A jobboldal a tengerentúlon is szeret áldozatpózban tetszelegni: elkezdték terjeszteni, hogy a filmet a liberálisok el akarják lehetetleníteni, például direkt kevés helyen és a szokásosnál halkabban vetítik. Ennek ellentmond, hogy végül Amerikában az év 10. legsikeresebb filmje lett. Pedig Alejandro Monteverde mozija nem több, mint egy egyszerű és nem különösebben izgalmas krimi, amelyet ráhúztak egy valóban létező problémára – és maximumra tekerték a film „fontosságtudatát”. Főhőse, Tim Ballard különleges ügynök a pedofilokat el tudja kapni, ám az áldozatokat nem tudja megmenteni, ezért különleges mentőakcióba fog egy kislány érdekében. Mindez profin elkészített, ám végig elképesztően közhelyes.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!