Visszhang: tévésorozat

A tökéletes pár

Visszhang

Szerelem, szenvedés, luxus és intrika.

Aki azt hitte, hogy a szappanoperák ideje lejárt, annak számára megérkezett a cáfolat: a Netflix új, sok szálon futó családi perpatvara. Jóllehet szűkösebb epizódszámra és magasabb minőségre számíthatunk, ám a cél itt is az, hogy szemérmetlenül célirányos eszközökkel a néző szívét, gyomrát – és olykor lejjebb is – görcsbe rántsák.

A borzasztóan tehetős Winbury família csodás események elé néz, nem elég, hogy egyik fiuk felesége gyermeket vár, de a másik most készül házasodni. A csodás tóparti rezidenciájuk ideális helyszín az alkalomra, össze is gyűlik a család apraja és nagyja, szépen vegyítve a gazdag vőlegény és a szegény menyasszony jócskán eltérő világát. De ez talán a legkisebb gond, mert itt a bejárónőtől a család fejéig mindenkinek van valami titkolnivalója, a próbavacsora napján pedig egy hullát találnak a ház melletti tóban, így a reményteli készülődés végképp katasztrófába torkollik.

Nicole Kidman nem egy elveszett ember, amióta színészi eszköztára jókora csorbát szenvedett a beavatkozások miatt, nem a tárat szélesíti, hanem a szerepeket szűkítette azokra, amelyeket merev arccal is el tud még játszani. Így válik kiváló főszereplőjévé olyan thrillereknek, amelyekben gyermekét elvesztő rémült anyát, vagy, mint most, karót nyelt anyóst alakít. De a többiek sem tűnnek el mellette, akit a BMX Banditák egykori üdvöskéje például nem nyűgöz le, azt a durva ábrázatú, vonzó Liev Schreiber biztosan, úgyhogy az elpazarolt időn kívül semmit sem kockáztatunk.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.