Visszhang: film

Az apa három lánya

Visszhang

A szakadatlanul halmozódó, gyásszal foglalkozó műveknek megvan az a kockázatuk, hogy a nagy érzelmi nyitottság – talán épp védekezési mechanizmusképpen – lassan zsibbadtságba torkollik, és így emeli meg az ingerküszöbünket a témával kapcsolatban.

 Az érdemesebb darabok néha még így is célba érnek, ahogyan azt Az apa három lánya is bizonyítja.

Az apa haldoklik, már csak néhány napja, esetleg hete van hátra, így ha mellette akarnak lenni, egymástól igencsak eltávolodott lányai egy lakásba kényszerülnek. Márpedig mellette akarnak lenni, ez az egy biztos. Csak a jelenlét az, ami mindhármójuknak mást jelent. Katie, elsőszülött gyerekként mindjárt nyakába veszi a szervezés teljes felelősségét. Christina érzelmileg közelíti meg azt, amit nővére csak ügyintézéssel tud, és megéli a szentimentalitást mindkét testvére helyett. Rachel számára pedig a jelenlét egyszerűen nem opció, mindenhogyan igyekszik kibújni alóla, haldokló apja kerülésétől az állandó füvezésig mindent megtesz, hogy ne kelljen szembenéznie az elkerülhetetlennel.

Mint minden trióra építő filmnél, természetesen itt is könnyedén felismerhető a minta, a lányok három jól ismert irányból adják elő saját történetüket, és azt sem nehéz kitalálni, hogy a hűvösen észszerű, a lágyan érzelgő és a fekete bárány – legyenek akármilyen összeegyeztethetetlenek is – ugyanoda tartanak a gyász rögös útján. A film tehát nem újat mondani van itt, a meglepetés azon kevés emóciók egyike, amelyekre nem pályázik, nagyjából minden másra viszont joggal és sikerrel.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.