Visszhang: lemez

Billie Eilish: Happier Than Ever

  • - minek -
  • 2021. augusztus 11.

Visszhang

Óriási teher tizenévesként a világ legsikeresebb szerző-előadójának lenni, hiszen ettől kezdve érettebb produkciókat várnak tőle, jelentsen ez bármit is.

Ehhez képest most csak állunk tátott szájjal, és ámulva hallgatjuk a 19 éves Billie Eilish második, szinte monumentális albumát, amivel alighanem teljesíti a merészebb elvárásokat is. Bátyja, Finneas segítségével – aki a zenei producer és valamennyi hangszer megszólaltatója –, a járvány hozta bezártságban rögzített anyag zavarba ejtően sokszínű, közben, a túláradó muzikalitásnak, de a rendre ironikus reflexióknak is köszönhetően, végig izgalmas marad. A testvérpár tizenhat dala mind előadóként, mind szövegíróként tehetsége teljében mutatja L. A. ifjú csillagát, akinek jellegzetesen szabálytalan, törékenyen is erős szopránjáról végleg kiderül, milyen sok regiszteren tud megszólalni. Legyen szó zongo­rás-gitáros balladáról (ilyenből több is van), ambientbe ágyazott parlando vallomásról (Not My Responsibility), archív trip hopról (Lost Cause), tempósabb-nyomulósabb (Oxytocin), esetleg soul/r&b (OverHeated, Therefore I Am) vagy bossa/jazz (Billie Bossa Nova) számokról, Billie valamennyit képes otthonosan belakni. Ráadásul mint felületesen introvertáltként címkézett előadó, meglepő nyíltsággal tárulkozik ki; daloljon a sztárság, a férfiközpontú zeneipar nehezen viselhető terheiről, vagy akár az élet mulandóságáról és törékenységéről.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."