Az ötletelés annyira jól sikerült, hogy az egy dalból egy egész EP lett, a projektnek pedig a Boygenius nevet adták. A turné után mindhárman visszatértek szólókarrierjükhöz, de azóta többször vendégeskedtek egymás dalaiban, és végül tavaly újra stúdióba vonultak, hogy felvegyék közös zenekaruk első stúdiólemezét. A debütáláson érződik, hogy Julien Bakerék között jól működik a kémia, és a keserédes, melankolikus hangulat mellett is hallatszódik egyfajta felszabadultság a dalokban. Emellett a The Record elkerüli azt, hogy az legyen a hallgató érzése, mintha a szólólemezekről lemaradt dalok lennének egymás mellé ollózva, hanem önálló entitást képez a Boygenius, egyik előadó sem telepszik rá túlságosan az albumra.
A zenei anyag kellően változatos is, az a capella előadott nyitánytól a torzított gitáros dalokig terjed a skála, bizonyos dalokban pedig kölcsönvett motívumokkal is megidézik a Simon & Garfunkelt, a Built to Spillt vagy Leonard Cohent, akinek egy vitriolos sorral oda is szúrnak egyet.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!