Visszhang: lemez

Boygenius: The Record

Visszhang

Pár évvel ezelőtt három, az indie-körökben jól ismert női szólóelő­adó, Julien Baker, Phoebe Bridgers és Lucy Dacus közös turnéra indult, de előtte szerettek volna írni egy dalt, amelyet a koncerteken közösen adnak elő.

Az ötletelés annyira jól sikerült, hogy az egy dalból egy egész EP lett, a projektnek pedig a Boygenius nevet adták. A turné után mindhárman visszatértek szólókarrierjükhöz, de azóta többször vendégeskedtek egymás dalaiban, és végül tavaly újra stúdióba vonultak, hogy felvegyék közös zenekaruk első stúdiólemezét. A debütáláson érződik, hogy Julien Bakerék között jól működik a kémia, és a keserédes, melankolikus hangulat mellett is hallatszódik egyfajta felszabadultság a dalokban. Emellett a The Record elkerüli azt, hogy az legyen a hallgató érzése, mintha a szólólemezekről lemaradt dalok lennének egymás mellé ollózva, hanem önálló entitást képez a Boygenius, egyik előadó sem telepszik rá túlságosan az albumra.

A zenei anyag kellően változatos is, az a capella előadott nyitánytól a torzított gitáros dalokig terjed a skála, bizonyos dalokban pedig kölcsönvett motívumokkal is megidézik a Simon & Garfunkelt, a Built to Spillt vagy Leonard Cohent, akinek egy vitriolos sorral oda is szúrnak egyet.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

És meghalni a gyönyörtől

„A fájdalom politikai kérdés, a gyönyör politikai kérdés” – okítja a haldokló Mollyt (Michelle Williams) egy gyönyörű leszbikus (Esco Jouléy), aki egy személyben radikálisan szabad szexuális felfedező és empatikus szociális munkás is.