Az Air azt mutatja be, hogy a sportszergyártó cég hogyan szerezte meg magának a kosarast, s ezzel hogyan változtatták meg a sportot és a marketinget… Nos, kopernikuszi módon.
A 80-as években járunk, amikor a játékosok még főleg Converse-ben pattogtattak, a legmenőbb sportmárka pedig a német minőséget és precizitást képviselő Adidas volt. Nike legfeljebb a hétvégi kocogók lábán virított, ami épp elég profitot termelt ahhoz, hogy ne zavarja őket, hogy az NBA-ben gyakorlatilag nincsenek jelen. A kosárra szakosodott részleg feje felett a bezárás réme lebegett, de az ott dolgozó Sonny Vaccaro mert nagyot álmodni: kitalálta, hogy ahelyett, hogy a 250 ezer dolláros keretet szétosztanák egy maréknyi feledhető játékos között, vegyenek egyetlen nagymenőt, aki aztán emberek millióit ösztönzi vásárlásra. Ő lett Jordan, akihez egy szigorú anyukán, egy üvöltő menedzseren és a Nike laza és menő vezérigazgatójának irodáján keresztül vezetett az út. Ben Affleck, a film rendezője alakítja őkelmét.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!