Visszhang: képregény

Bryan Caplan–Zach Weinersmith: Szabad a pálya

  • - barotányi -
  • 2021. augusztus 25.

Visszhang

Az újabb menekültválság küszöbén talán nem árt logikusan, rendszerezetten áttekinteni, milyen érvek szólnak a bevándorlás, a menekültek beengedése mellett.

Ezt a munkát most rendhagyó módon végezte el Bryan Caplan amerikai közgazdászprofesszor, aki képregényformátumban magyarázza el, miért nem kell aggódnunk, ha – feltéve, de némely országok vezetői által meg nem engedve – idegen országokból származó, más kultúrában szocializálódott embe­rek érkeznek hozzánk.

Caplan meggyőződéses, elkötelezett libertariánus, aki bevándorláspárti álláspontját megpróbálja gondosan alátámasztani, legyen bár szó a bevándorlók munkájának nettó jelenértékben is kifejezhető hasznáról, vagy arról, mit tesz hozzá az akár legkevésbé képzett munkaerő is a megbillent nyugdíjrendszer konszolidációjához. A szerző az ökonómiai megközelítés mellett arról is beszél, hogy nem igazán találni érvényes filozófiai érveket a bevándorlás ellen. Argumentációja, elemzései többnyire szellemesek, elgondolkodtatók, legfeljebb azt vethetjük a szemére, hogy feltételezi: embertársaink elfogadják az észérveket a zsigeri, irracionális megfontolásokkal szemben. Nem biztos, hogy elég érv például a bevándorlók által elkövetett terrorcselekmények bekövetkezésének (a villámcsapásokhoz képest is) igen csekély valószínűségéről beszélni, ugyanis ha tömegesen komolyan vennék az efféle megfontolásokat, akkor még a lottózók is bezárhatnának.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.