Visszhang: lemez

Bully: Lucky For You

Visszhang

A zenekar frontembere, Alicia Bognanno körül sok minden történt az elmúlt három évben.

Felhagyott az ivással, elpusztult a kutyája, aki a turnébuszban és a stúdióban is hű társa volt, szőke hajszínét barnára cserélte, elkezdett nyíltan beszélni mentális nehézségeiről, zenésztársai pedig búcsút intettek neki. Közben megírta a most már minden szempontból szólóprojektjének számító Bully negyedik albumát, mely nem szakított radikálisan a korábbi garázshangulatú anyagokkal, mégis új fejezet nyitányának tűnik a karrierjében.

A Lucky For You a 90-es évek női frontos rockzenekarai előtt tiszteleg, amelynek mostanság nagy keletje van és egy kicsit kezd unalmassá is válni, de itt egyáltalán nem lesz zavaró vagy nosztalgikus. Az elmúlt időszak változásait megörökítő All I Do című nyitódal elég nagy lendülettel rúgja be az ajtót, és a bő félórás lemez ebben a szellemben is folytatódik. Bognanno nagyot lépett előre dalszerzőként is. Mindig jellemző volt rá a néha már zavarba ejtő őszinteség, ebből most sincsen hiány, de szövegeiben sokkal jobban tömörít és mesél, mint korábban. Zeneileg pedig sokkal emelkedettebbek, himnikusabbak a friss dalok, és tele vannak megjegyezhető, dúdolható részekkel. Ilyen a Soccer Mommyval közösen jegyzett Lose You, vagy a Breederst is megidéző Hard To Love. A lemezt az All This Noise című kétperces dal zárja, amelyben Bognannónak mintha sikerült volna az elmúlt években felgyülemlett összes frusztrációját kiadnia magából.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.