Visszhang: lemez

Bully: Lucky For You

Visszhang

A zenekar frontembere, Alicia Bognanno körül sok minden történt az elmúlt három évben.

Felhagyott az ivással, elpusztult a kutyája, aki a turnébuszban és a stúdióban is hű társa volt, szőke hajszínét barnára cserélte, elkezdett nyíltan beszélni mentális nehézségeiről, zenésztársai pedig búcsút intettek neki. Közben megírta a most már minden szempontból szólóprojektjének számító Bully negyedik albumát, mely nem szakított radikálisan a korábbi garázshangulatú anyagokkal, mégis új fejezet nyitányának tűnik a karrierjében.

A Lucky For You a 90-es évek női frontos rockzenekarai előtt tiszteleg, amelynek mostanság nagy keletje van és egy kicsit kezd unalmassá is válni, de itt egyáltalán nem lesz zavaró vagy nosztalgikus. Az elmúlt időszak változásait megörökítő All I Do című nyitódal elég nagy lendülettel rúgja be az ajtót, és a bő félórás lemez ebben a szellemben is folytatódik. Bognanno nagyot lépett előre dalszerzőként is. Mindig jellemző volt rá a néha már zavarba ejtő őszinteség, ebből most sincsen hiány, de szövegeiben sokkal jobban tömörít és mesél, mint korábban. Zeneileg pedig sokkal emelkedettebbek, himnikusabbak a friss dalok, és tele vannak megjegyezhető, dúdolható részekkel. Ilyen a Soccer Mommyval közösen jegyzett Lose You, vagy a Breederst is megidéző Hard To Love. A lemezt az All This Noise című kétperces dal zárja, amelyben Bognannónak mintha sikerült volna az elmúlt években felgyülemlett összes frusztrációját kiadnia magából.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.