Visszhang: tévésorozat

Bűnügyi nyilvántartás

Visszhang

Mindent egyetlen lapra tesz fel az Apple, amikor új, kiváló brit hagyományokat követő krimisorozatát két markáns színész összhangjára bízza.

A terv majdnem be is válik – hiszen Peter Capaldi és Cush Jumbo remekelnek –, ám a széria megannyi súlyos kérdése ennél kidolgozottabb koncepciót kívánna. Az intézményes rasszizmus, a rendőrségi korrupció, az etikus igazságügyi eljárás mikéntje komplex, rendszerszintű kérdések, amelyek kibontása (ha komolyak a szándékaink) igényli az árnyalt mellékszálakat és -szereplőket.

A fiatal, ambiciózus June Lenker (Jumbo) véletlenül botlik egy lezártnak hitt gyilkossági ügybe: egy névtelen telefonáló erőszakos barátjára panaszkodik, aki egy volt barátnője megölésével henceg. Ha ez igaz, akkor egy ártatlanul elítélt fekete férfi ül börtönben a tettes helyett. Lenker önszorgalomból – és főnöke tanácsa ellenére – újranyitja az ügyet, és megkeresi a régi vezető nyomozót, a köztiszteletnek örvendő Daniel Hegartyt (Capaldi). A férfi már első ránézésre is számos sötét titkot őriz, ami csak még jobban tüzeli Lenkert, hogy fényt derítsen az igazságra. Kettejük vetélkedése, kelletlen együttműködése és gyökeresen eltérő habitusa adja a sorozat lüktetését, dinamikusan váltakozva a rivális/mester–tanítvány/vadász–préda tónusai között. A nagy színészegyéniségek tündöklése közepette azonban elszürkülnek az egyébként izgalmas mellékalakok, Lenker etikai határátlépései vagy a mély strukturális kérdések. Néha egy-egy sokatmondó szemvillanás vagy félmondat kevés, megéri kibontani a cselekményt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.