Visszhang: lemez

The Vaccines: Pick-Up Full of Pink Carnations

Visszhang

Pont akkor alakult meg a Justin Young vezette The Vaccines, amikorra a brit gitárzenei színtér teljesen kifulladt.

Noha 2010 óta beindult egy újabb, sokadik posztpunk hullám, mégis úgy tűnik, hogy a Vaccines esetében a régi dicsőség örökké a múlté. A zenekar átlagban két és fél éves időközönként szállít megbízható minőségű lemezeket, de még az sem zavar be a képbe, ha időnként sor kerül egy-egy tagcserére. Tavaly Freddie Cowan távozott, de mindkét fél úgy fogalmazott, hogy a gitáros később visszatérhet majd. Így aztán a Vaccines Pick-Up Full of Pink Carnations című ötödik albumán a szólózás is a frontember feladata maradt. A Vaccines korábban hajlamos volt néha kísérletezni az elektronikával, ezúttal mégis egy ízig-vérig gitárlemezzel rukkolt elő. Ahogy a Back in Love City című előző LP-t, úgy az új albumot is jelentős részben Young választott lakhelye, Los Angeles inspirálta. Ez az eddigi legrövidebb munkájuk, a címet pedig egy félrehallott sor ihlette Don McLean epikus slágeréből, az American Pie-ból. A dalok optimista hangulatúak és többnyire gyorsak, a verzék némileg visszafogottabbak, de csak azért, hogy aztán a zenészek alaposan meg tudják nyomni a refréneket. Kiemelkedő dal nincs, egységesen jó a színvonal, a slágeres Heartbreak Kid igazolja a kislemezre másolást. A Discount De Kooning (Last One Standing) nyolcvanas évekbeli gitárpop hangulatot áraszt, a Love to Walk Away és az Another Nightmare posztpunkos hatásokat mutat.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.