Visszhang: lemez

The Vaccines: Pick-Up Full of Pink Carnations

Visszhang

Pont akkor alakult meg a Justin Young vezette The Vaccines, amikorra a brit gitárzenei színtér teljesen kifulladt.

Noha 2010 óta beindult egy újabb, sokadik posztpunk hullám, mégis úgy tűnik, hogy a Vaccines esetében a régi dicsőség örökké a múlté. A zenekar átlagban két és fél éves időközönként szállít megbízható minőségű lemezeket, de még az sem zavar be a képbe, ha időnként sor kerül egy-egy tagcserére. Tavaly Freddie Cowan távozott, de mindkét fél úgy fogalmazott, hogy a gitáros később visszatérhet majd. Így aztán a Vaccines Pick-Up Full of Pink Carnations című ötödik albumán a szólózás is a frontember feladata maradt. A Vaccines korábban hajlamos volt néha kísérletezni az elektronikával, ezúttal mégis egy ízig-vérig gitárlemezzel rukkolt elő. Ahogy a Back in Love City című előző LP-t, úgy az új albumot is jelentős részben Young választott lakhelye, Los Angeles inspirálta. Ez az eddigi legrövidebb munkájuk, a címet pedig egy félrehallott sor ihlette Don McLean epikus slágeréből, az American Pie-ból. A dalok optimista hangulatúak és többnyire gyorsak, a verzék némileg visszafogottabbak, de csak azért, hogy aztán a zenészek alaposan meg tudják nyomni a refréneket. Kiemelkedő dal nincs, egységesen jó a színvonal, a slágeres Heartbreak Kid igazolja a kislemezre másolást. A Discount De Kooning (Last One Standing) nyolcvanas évekbeli gitárpop hangulatot áraszt, a Love to Walk Away és az Another Nightmare posztpunkos hatásokat mutat.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.