Visszhang: lemez

The Vaccines: Pick-Up Full of Pink Carnations

Visszhang

Pont akkor alakult meg a Justin Young vezette The Vaccines, amikorra a brit gitárzenei színtér teljesen kifulladt.

Noha 2010 óta beindult egy újabb, sokadik posztpunk hullám, mégis úgy tűnik, hogy a Vaccines esetében a régi dicsőség örökké a múlté. A zenekar átlagban két és fél éves időközönként szállít megbízható minőségű lemezeket, de még az sem zavar be a képbe, ha időnként sor kerül egy-egy tagcserére. Tavaly Freddie Cowan távozott, de mindkét fél úgy fogalmazott, hogy a gitáros később visszatérhet majd. Így aztán a Vaccines Pick-Up Full of Pink Carnations című ötödik albumán a szólózás is a frontember feladata maradt. A Vaccines korábban hajlamos volt néha kísérletezni az elektronikával, ezúttal mégis egy ízig-vérig gitárlemezzel rukkolt elő. Ahogy a Back in Love City című előző LP-t, úgy az új albumot is jelentős részben Young választott lakhelye, Los Angeles inspirálta. Ez az eddigi legrövidebb munkájuk, a címet pedig egy félrehallott sor ihlette Don McLean epikus slágeréből, az American Pie-ból. A dalok optimista hangulatúak és többnyire gyorsak, a verzék némileg visszafogottabbak, de csak azért, hogy aztán a zenészek alaposan meg tudják nyomni a refréneket. Kiemelkedő dal nincs, egységesen jó a színvonal, a slágeres Heartbreak Kid igazolja a kislemezre másolást. A Discount De Kooning (Last One Standing) nyolcvanas évekbeli gitárpop hangulatot áraszt, a Love to Walk Away és az Another Nightmare posztpunkos hatásokat mutat.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.