Ő alapította a független kiskiadók számára mintát adó K Recordsot, frontembere volt a twee-pop meghatározó zenekarának, a Beat Happeningnek, munkásságának pedig rajongója volt például Kurt Cobain is, de Johnson mindig kellően öntörvényűen alkotott ahhoz, hogy a radar alatt maradjon. Néhány évvel ezelőtt a budapesti MÜSZI-ben mindössze néhány tucat, de annál lelkesebb hazai rajongójának adott emlékezetes koncertet hangtechnika nélkül, egy szál akusztikus gitárral.
Legutóbbi szólólemeze, a Patrick Carney-val (The Black Keys) készített A Wonderful Beast (2018) az egyik legkonvencionálisabb alkotása volt valaha. A most megjelent Gallows Wine-on sokkal inkább megjelennek a Johnson életművére jellemző agymenések: az album egy liftzenés hangulatú, instrumentális dallal kezdődik, majd minden átmenet nélkül egy széttorzított blues következik.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!