Visszhang: színház

Carlo Goldoni: Egy nyár

Visszhang

A szerző egyik késői munkájából, a nosztalgikus hangulatú, szinte szomorú Nyaralás-trilógiából Török Tamara fordítása alapján készített kétfelvonásos komédiát Ascher Tamás rendező.

Nehéz modernként újraértelmezni Goldoni berögzült darabjait (még akkor is, ha egy kevésbé felkapott művéről van szó). Mintha Ascher nem tudta volna eldönteni, terítse-e be a színpadot a csehovi fásultság, vagy inkább vibráljanak a figurák. A mérleg az előbbi irányába billen, amit még Khell Zsolt se nem színes, se nem szagos, minimalistának viszont túl sok díszletei is tetéznek. (Khell már „berendezte” a trilógia középső részét 2003-ban a kaposvári Csiky Gergely Színházban Rusznyák Gábor rendezéséhez.)

A játékosság fájón hiányzott ezen az estén, amivel megidézhető lett volna az olasz színház, és sajnos a színészi játék is hiányérzetet okozott. Borbély Alexandra (Giacinta) játéka nem lépte át a közepest, és bár a Filippót megtestesítő Bezerédi Zoltán jó teljesítményt nyújtott, Jordán Adél (Vittoria) és a többiek csak a minimálisan elvárhatót hozták. Kivételeset a tizennyolc szereplőből egyedül Dankó István (Fulgenzio) mutatott: annyira árnyalta a figuráját, amennyire az egy szürke öltönyös, a világot realistán látó ügyvéd esetében csak lehetséges, ráadásul a nyaralókhoz viszonyított kívülállóságával végig nevettetni tudott.

Az előadás szerelmi négyszöget megfestő története nem sok útravalót ad, és nem igazán gondolkodtat el, már ha a banális konklúzión (a szerelem vak) nem akarunk hosszabban elmerengeni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.