Visszhang: lemez

Cécile McLorin Salvant: Ghost Song

Visszhang

Az amerikai énekesnő negyedik szólólemeze, szemben az első hárommal, talán nem fog Grammy-díjat kapni, mert ahhoz nem elég „kellemes”.

Az sem lehet véletlen, hogy a rétegzenéket preferáló Nonesuch kiadó adta ki. Cécile McLorin Salvant legalább annyira tartja magát festőnek, mint zenésznek, a borítót is ő tervezte, de ő a producere is az eddigiekhez képest is formabontó/összerakó konceptlemeznek; úgy véli, itt inkább ő kergeti a szellemet, mint hogy palackba zárná. Mondhatnánk azt is, hogy musical, country, örökzöld, pop, ír népdal egymást kergetve kanyarognak elő.

A szuggesztivitást az elképesztően tiszta és expresszív szövegmondás továbberősíti. Persze ezek a gondolatgazdag és olykor önironikus, hol ciklusba, hol tükörpárokba összeálló darabok meg is kívánják ezt. McLorin Salvant közel fele-fele arányban saját dalait adja elő Kurt Weill, Kate Bush, Sting, Gregory Porter és mások témáinak, dallamainak feldolgozása mellett, a szimmetriatengelyen még zongorán is, ének nélkül.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.