Visszhang: lemez

Cigarettes After Sex: X’s

Visszhang

Ha azt halljuk, hogy egy zenekar Texasból származik, akkor elsőre inkább bluesos garázsrockra asszociálunk, mint romantikus, álmodozós gitárzenére.

Pedig az El Pasóban alapított (és borzalmas nevű) Cigarettes After Sex utóbbit tűzte zászlajára, miután a frontember Greg Gonzalez egy szakítás után több órán keresztül autózott egyetlen Sade-dalt hallgatva. Első albumukra majdnem egy évtizedet kellett várni, és ezalatt a frontember alighanem oda-vissza kitanulta a „Nagy Melankolikus Gitárlexikont” a Cocteau Twinstől a Durutti Columnon át a Mazzy Starig. Az igyekezet meg is hozta gyümölcsét, a 2017-es debütáló lemezük hatalmasat ment a kritika és a közönség köreiben is, és abban az évben még Budapesten is telt házzal koncerteztek.

Az X’s a Cigarettes After Sex harmadik albuma, és ahogyan borítóik is szinte mindig ugyanolyanok (csak a háttér textúrája változik), úgy a zene sem változott, amióta Gonzalez rátalált a nyerő recept­re – a tompán puffogó dobokra, a szétzengetett gitárokra, a cammogós tempókra és a fiúzenekaros énekdallamokra. Csak éppen kissé felejthetőbbek a számok azóta, idegesítőbb a frontember bársonyosan suttogós éneke, butábbak a szövegek, és az egész kicsit mesterkéltebbnek tűnik. A lemez közepén levő dalpáros (Holding You, Holding Me; Dark Vacay) kissé menti a helyzetet, de az album nagy része leginkább a doktori disszertációjukat író PhD-hallgatóknak lehet segítség, hogy ne nagyon zavarja meg őket gondolkodás közben a háttérzene.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.