Visszhang: lemez

Cigarettes After Sex: X’s

Visszhang

Ha azt halljuk, hogy egy zenekar Texasból származik, akkor elsőre inkább bluesos garázsrockra asszociálunk, mint romantikus, álmodozós gitárzenére.

Pedig az El Pasóban alapított (és borzalmas nevű) Cigarettes After Sex utóbbit tűzte zászlajára, miután a frontember Greg Gonzalez egy szakítás után több órán keresztül autózott egyetlen Sade-dalt hallgatva. Első albumukra majdnem egy évtizedet kellett várni, és ezalatt a frontember alighanem oda-vissza kitanulta a „Nagy Melankolikus Gitárlexikont” a Cocteau Twinstől a Durutti Columnon át a Mazzy Starig. Az igyekezet meg is hozta gyümölcsét, a 2017-es debütáló lemezük hatalmasat ment a kritika és a közönség köreiben is, és abban az évben még Budapesten is telt házzal koncerteztek.

Az X’s a Cigarettes After Sex harmadik albuma, és ahogyan borítóik is szinte mindig ugyanolyanok (csak a háttér textúrája változik), úgy a zene sem változott, amióta Gonzalez rátalált a nyerő recept­re – a tompán puffogó dobokra, a szétzengetett gitárokra, a cammogós tempókra és a fiúzenekaros énekdallamokra. Csak éppen kissé felejthetőbbek a számok azóta, idegesítőbb a frontember bársonyosan suttogós éneke, butábbak a szövegek, és az egész kicsit mesterkéltebbnek tűnik. A lemez közepén levő dalpáros (Holding You, Holding Me; Dark Vacay) kissé menti a helyzetet, de az album nagy része leginkább a doktori disszertációjukat író PhD-hallgatóknak lehet segítség, hogy ne nagyon zavarja meg őket gondolkodás közben a háttérzene.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”