Visszhang: film

Robbanáspont

Visszhang

Akció, robbanások és Jessica Alba – úgy hangozhat, mint egy ígéretes este kezdete, de vigyázzunk, mit kívánunk.

Parker profi kommandós, aki simán lenyom teljes csapatokat anélkül, hogy összekócolná a haját. Semmi sem ingathatja meg, csupán a hír, hogy szeretett édesapja különös körülmények között elhunyt. A nő azonnal hazasiet, ahol a jól ismert közeg, annak minden jó- és rosszfiújával lelkesen fogadja. Ő azonban bajt szimatol a helyi vagány, a redneck Elvis ügyletei mögött, márpedig az ő szimata – tévedhetetlen női főhős lévén – bizonyosan nem csal. Apja talán mégsem egy véletlen áldozata lett? Talán az egész város, szenátorostul érintett az ügyben? És ami még fontosabb, van olyan forgatókönyv, amire a Netflixnél nemet mondanak?

Persze ez nem teljesen jogos, hiszen Mouly Surya érdemes rendezőnő, akinek korábbi thrillerét Cannes-ban is jelölték díjra, épp ezért különös, hogy most ennyivel lejjebb adta. Hogy a mexikóiakat még mindig az ital-kés-abuela kombóval azonosítják, azt egy indonéz direktor (részben) mexikói származású főszereplős filmjének ki tudja mennyire jogos felróni, ám a produkció maga nemzetközileg is értékelhetetlen. Alba kisasszonyon nem csak a golyó, az idő sem fog, ami persze alapköve­telmény egy női akciófilmnél, de hogy a látottak sem empátiát, sem izgalmat nem tudnak ébreszteni, az több mint kínos. Természetesen más érzelmek ébresztése is cél lehet, ahhoz azonban túl feminista a film, így végül senki igényeit nem képes kiszolgálni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.