Az előadás ötvenöt perce alatt egy táncmasina működésébe pillanthatunk be. Az öt táncosból álló csapat először mintha csak kellemesen bemelegítene, aztán a művészek fokozatosan, szinte észrevétlenül mozogják át magukat egy neurotikus gépezetbe, és válnak egy önmaguk határait átlépő szabadcsapattá.
A mozgást aláfestő, azzal együtt lüktető minimál zenét Antoine Berthiaume zeneszerző-gitáros-producer komponálta. A zene maga is fokozatosan épül, együtt gomolyog a testekkel, mintha egyszerre születnének a hangok és a mozdulatok. Ezt az egyszerűnek tűnő, ám mégis igen rétegzett látványt és hangzást a nézők szinte meditációként élik meg.
Láthatóan nagy hatással volt a társulatra Merce Cunningham modern táncot átformáló kompozíciós módszere, vagy a Rosas alapító koreográfusának, Anne Teresa De Keersmaekernek több munkája, mégis egyedi előadás született.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!