Visszhang: lemez

Cserihanna: Hirtelen mélyül

Visszhang

Másfél éve jelent meg az énekesnő Kikötő című bemutatkozó anyaga, amelynek ösztönös folytatása, kiegészítése, párdarabja a mostani album.

Ezúttal is előkerülnek a megfelelési kényszer szülte szorongások (Neked megfelelni), az önértékeléssel kapcsolatos küzdelmek (Szörny vagyok), valamint az elmúlással való szembenézés nehézségei (Halálfélelem) – a visszatérő témák azonban a legkevésbé sem jelentenek önismétlést. Mélyebb rétegeket és új árnyalatokat hoznak ezek a dalok, elsősorban azáltal, hogy a könyörtelen önreflexió immár az alkotói működésre is kiterjed („Normális, hogy megfejlődjük saját magunkat időnként, de nem tudom, hogy majd hogy gondolok a gondolataimra idősként.”), a gyerekkor csodáit elgyászoló címadó darabbal pedig még közelebb kerülünk az énekes-dalszerző belső világához. Erősen szövegcentrikus számokról van szó, a figyelmet szinte minden pillanatban lekötik a leleményes nyelvi fordulatok, az apró utalások, valamint a jól adagolt irónia és a rengeteg humor, amit olykor komoly témák ellensúlyoznak.

Zeneileg abszolút a kevesebb néha több elve érvényesül, legfeljebb a vokáltémák között találkozni nagyobb ívű ötletekkel, összetettebb megoldásokkal. Mindezek mellett pedig szerencsére marad hely a lemezen olyan végtelenül szórakoztató szerzeményeknek is, mint a nyári slágerek és a fesztiválhimnuszok hangulatát idéző Sörseggű lány, amely simán pályázhatna az év legfülbemászóbb refrénje címre.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Népi hentelés

Idővel majd kiderül, hogy valóban létezett-e olyan piaci rés a magyar podcastszcénában, amelyet A bűnös gyülekezet tudott betölteni, vagy ez is olyasmi, ami csak elsőre tűnt jó ötletnek.

A hiány

László Károly, a háborút követően Svájcban letelepedett műgyűjtő, amikor arról kérdezték, miért nem látogat vissza Auschwitzba, azt válaszolta, hogy azért, mert nem szereti a nosztalgiautakat.

Fagin elsápad

Pong Dzsun Ho társadalmi szatírái, Guillermo del Toro árvái, vagy épp Taika Waititi szeretnivalón furcsa szerzetei – mindegy, merre járunk, a kortárs filmben lépten-nyomon Charles Dickens hatásába ütközünk.

Vörös posztó

Ismertem valakit, aki egy stroke-ból kigyógyulva különös mellékhatással élt tovább: azt mondta, amit gondolt. Jót, rosszat, mindenkinek bele a szemébe, rosszindulat, számítás és óvatoskodás nélkül. Nehéz volt vele találkozni, mindig ott volt a veszély, hogy mint egy kegyetlen tükörben, hirtelen meglátjuk valódi önmagunkat. De jó is volt vele találkozni, mert ha megdicsért valakit, az illető biztos lehetett benne, hogy úgy is gondolja.

Szeplőtelen fogantatás mai köntösben

Bullshit munkahelyen vesztegelsz, ahol ráadásul csip-csup kiszolgáló feladatokkal is téged ugráltatnak, csak azért, mert nő vagy? Kézenfekvő menekülési útvonalnak tűnik, hogy elmész „babázni”. Persze ha nincs férjed vagy barátod, a dolog kicsit bonyolultabb – de korántsem lehetetlen.

Realista karikatúrák

Tizenkilenc kortárs szerző írta meg, mit jelentett az elmúlt egy-két évtizedben Magyarországon felnőni. Változatos a névsor: van pályakezdő és többkötetes író, eddig elsősorban költőként vagy gyerek- és ifjúsági könyvek szerzőjeként ismert alkotó is.

Jövő idő

A politikai pártokat nem szokás szeretni Magyarországon, mi tagadás, a pártok adtak s adnak is okot erre jócskán.