Visszhang: lemez

Cserihanna: Hirtelen mélyül

Visszhang

Másfél éve jelent meg az énekesnő Kikötő című bemutatkozó anyaga, amelynek ösztönös folytatása, kiegészítése, párdarabja a mostani album.

Ezúttal is előkerülnek a megfelelési kényszer szülte szorongások (Neked megfelelni), az önértékeléssel kapcsolatos küzdelmek (Szörny vagyok), valamint az elmúlással való szembenézés nehézségei (Halálfélelem) – a visszatérő témák azonban a legkevésbé sem jelentenek önismétlést. Mélyebb rétegeket és új árnyalatokat hoznak ezek a dalok, elsősorban azáltal, hogy a könyörtelen önreflexió immár az alkotói működésre is kiterjed („Normális, hogy megfejlődjük saját magunkat időnként, de nem tudom, hogy majd hogy gondolok a gondolataimra idősként.”), a gyerekkor csodáit elgyászoló címadó darabbal pedig még közelebb kerülünk az énekes-dalszerző belső világához. Erősen szövegcentrikus számokról van szó, a figyelmet szinte minden pillanatban lekötik a leleményes nyelvi fordulatok, az apró utalások, valamint a jól adagolt irónia és a rengeteg humor, amit olykor komoly témák ellensúlyoznak.

Zeneileg abszolút a kevesebb néha több elve érvényesül, legfeljebb a vokáltémák között találkozni nagyobb ívű ötletekkel, összetettebb megoldásokkal. Mindezek mellett pedig szerencsére marad hely a lemezen olyan végtelenül szórakoztató szerzeményeknek is, mint a nyári slágerek és a fesztiválhimnuszok hangulatát idéző Sörseggű lány, amely simán pályázhatna az év legfülbemászóbb refrénje címre.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”