Visszhang: lemez

Cserihanna: Hirtelen mélyül

Visszhang

Másfél éve jelent meg az énekesnő Kikötő című bemutatkozó anyaga, amelynek ösztönös folytatása, kiegészítése, párdarabja a mostani album.

Ezúttal is előkerülnek a megfelelési kényszer szülte szorongások (Neked megfelelni), az önértékeléssel kapcsolatos küzdelmek (Szörny vagyok), valamint az elmúlással való szembenézés nehézségei (Halálfélelem) – a visszatérő témák azonban a legkevésbé sem jelentenek önismétlést. Mélyebb rétegeket és új árnyalatokat hoznak ezek a dalok, elsősorban azáltal, hogy a könyörtelen önreflexió immár az alkotói működésre is kiterjed („Normális, hogy megfejlődjük saját magunkat időnként, de nem tudom, hogy majd hogy gondolok a gondolataimra idősként.”), a gyerekkor csodáit elgyászoló címadó darabbal pedig még közelebb kerülünk az énekes-dalszerző belső világához. Erősen szövegcentrikus számokról van szó, a figyelmet szinte minden pillanatban lekötik a leleményes nyelvi fordulatok, az apró utalások, valamint a jól adagolt irónia és a rengeteg humor, amit olykor komoly témák ellensúlyoznak.

Zeneileg abszolút a kevesebb néha több elve érvényesül, legfeljebb a vokáltémák között találkozni nagyobb ívű ötletekkel, összetettebb megoldásokkal. Mindezek mellett pedig szerencsére marad hely a lemezen olyan végtelenül szórakoztató szerzeményeknek is, mint a nyári slágerek és a fesztiválhimnuszok hangulatát idéző Sörseggű lány, amely simán pályázhatna az év legfülbemászóbb refrénje címre.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."