Visszhang: színház

Darázs

Visszhang

Két egykori iskolatárs sok év után újra találkozik. 

Már az iskolai éveket is nagyon másként élték meg, és a felnőtt életük sem alakulhatott volna különbözőbben. Egyikük a sokadik gyerekét várja, és a családi háttere korántsem mondható kiegyensúlyozottnak, a másiknak bár látszólag megvan mindene, termékenységi problémákkal küzd. Míg egyikük nagyon is akar valamit a másiktól, addig a másiknak fogalma sincs, mi is történik. Krimi ez, csak a történet végén derül ki a valódi motiváció, az, hogy az egyik nő magánéletét nagyon is meghatározza a másik.

A kezdeti bájolgó small talkból, az eltervezett képtelen gyilkosságból és a konspirációból igazi bosszúhadjárat kerekedik.

Ördög Tamás rendezésében Morgan Lloyd Malcolm darabja igazán izgalmas, a feszes játék pedig komoly színészi bravúr. Kiss-Végh Emőke és Sodró Eliza remek páros, szerepeikben többféle szélsőséges érzelmet jelenítenek meg, energikus játékukkal a határaikat feszegetik. Rendkívül erős a jelenlétük, többféle személyiséget is megmutatnak, mindent beleadnak a szerepformálásba. A rendezés legnagyobb erénye, hogy hagyja érvényesülni a színészi játékot. A látvány minimalista, Ördög ötletes teret talált ki, videós hatásokkal kiegészítve. Az egyszerűnek ható sztori komoly kérdéseket vet fel a bullyingról, a múlt feldolgozásáról, a családi háttér fontosságáról, valamint a bosszú, a kínzás és a kegyelem kérdéseiről.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.