Visszhang: színház

Darázs

Visszhang

Két egykori iskolatárs sok év után újra találkozik. 

Már az iskolai éveket is nagyon másként élték meg, és a felnőtt életük sem alakulhatott volna különbözőbben. Egyikük a sokadik gyerekét várja, és a családi háttere korántsem mondható kiegyensúlyozottnak, a másiknak bár látszólag megvan mindene, termékenységi problémákkal küzd. Míg egyikük nagyon is akar valamit a másiktól, addig a másiknak fogalma sincs, mi is történik. Krimi ez, csak a történet végén derül ki a valódi motiváció, az, hogy az egyik nő magánéletét nagyon is meghatározza a másik.

A kezdeti bájolgó small talkból, az eltervezett képtelen gyilkosságból és a konspirációból igazi bosszúhadjárat kerekedik.

Ördög Tamás rendezésében Morgan Lloyd Malcolm darabja igazán izgalmas, a feszes játék pedig komoly színészi bravúr. Kiss-Végh Emőke és Sodró Eliza remek páros, szerepeikben többféle szélsőséges érzelmet jelenítenek meg, energikus játékukkal a határaikat feszegetik. Rendkívül erős a jelenlétük, többféle személyiséget is megmutatnak, mindent beleadnak a szerepformálásba. A rendezés legnagyobb erénye, hogy hagyja érvényesülni a színészi játékot. A látvány minimalista, Ördög ötletes teret talált ki, videós hatásokkal kiegészítve. Az egyszerűnek ható sztori komoly kérdéseket vet fel a bullyingról, a múlt feldolgozásáról, a családi háttér fontosságáról, valamint a bosszú, a kínzás és a kegyelem kérdéseiről.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.