Visszhang: lemez

Mózes Tamara – Kalte­ne­cker Zsolt: Futurized

Visszhang

A két zenész nem nosztalgiavonattal érkezett az elektronikus, rockos-jazzes zenébe.

Mózes Tamara par excellence duómuzsikus, dolgozott már Nagy Jánossal, Benkó Ákos, illetve Horváth Dániel dobosokkal, de akkor zongorázott is. Kaltenecker Zsolt zongorajátéka mellett ezúttal énekelt. Tamara klasszikus zenei és jazztanulmányai után, énekes-zongoristaként olyan irányt is elsajátított, amely inkább angol/francia éjszakai klubokban honos. De szólóban megmutatta azt is, hogy nyitott a balladás-népdalos előadásra. Hangja mindegyik kontextusban univerzális, és semmilyen műfaji konvenció nem köti meg expresszivitását. Kaltenecker Zsolt hasonlóan karakteres muzsikus, régóta összetéveszthetetlen, amikor ő adja a groove-ot. Találkozásuk meglepő és változatos, kicsit túl változatos programot eredményezett, de nem hiányzik a második billentyű, mert Mózes Tamara elektronikával is megbolondított hangsávja és Kaltenecker Zsolt teljes zenekart, különösen a bőgő szerepét eljátszó billentyűs hangszerparkja első pillanattól megteremtik a szerzemények tágasságát. Előadásuk közvetlensége a rögtönzés varázsából adódik. El tudtak vonatkoztatni saját beidegződéseiktől és a külső elvárásoktól, a dalok ötletből, felelgetésből, egy-egy hangulatból szinte maguktól kelnek életre. Ezért inkább ráadásként értelmezhető, hogy a két záró szám nem saját szerzemény, a dolog jellegéből adódóan nélkülözik a „bármi kisülhet ebből” hozzáállást, de így is elég frappánsan szólnak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.