Visszhang: koncert

Descendents, Circle Jerks, Negative Approach

Visszhang

A pop-punk alapító atyáinak számító Descendents tagjai utoljára az 1997-es Sziget alkalmából jártak Magyarországon.

Illusztris társaságban tértek vissza, az estét a Negative Approach nyitotta, utánuk Keith Morris (ex-Black Flag) zenekara, a Circle Jerks következett. Morrisékat tavaly hasonló körülmények között láthattuk: akkor is a Dürer Kert nagytermében játszottak, és ugyanúgy szinte teljes egészében lenyomták Group Sex cí­mű hardcore-alapvetésüket. Most egy kicsit kevésbé jött ki nekik a lépés, ebben az is közrejátszott, hogy a koncert közepén néhány rendetlenkedőt ki kellett vezettetni a teremből.

A 70-es évek végén indult De­scen­dents tagjai hatvan felett járnak, ami azért pikáns, mert az életmű nagy része bagatell tinédzserkori problémákról szól – nem véletlen, hogy a Blink-182, vagy épp a Green Day is ősforrásként hivatkozik rájuk. Örömteli, hogy a Descendents nem lett önmaga paródiája, és erőszakkal megkomolyodni sem akarnak. Még mindig jó nézni, ahogyan a tagok összevigyorognak bármelyik ezredjére játszott dal középrészénél, és ugyan a kutató biokémikusként is szép karriert befutott Milo Aukerman mára jóval visszafogottabb frontember, de nem is kell ahhoz a közönségbe ugrálnia, hogy élmény legyen a jelenléte (a szegecses hevederen lógó kulacsával együtt). A telt házas koncert 33 dala korrekt keresztmetszete volt a Descendents pályájának, és úgy tűnt, hogy ők is jól szórakoztak közben, és így talán a következő találkozóra nem kell évtizedeket várni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.