Visszhang: koncert

Descendents, Circle Jerks, Negative Approach

Visszhang

A pop-punk alapító atyáinak számító Descendents tagjai utoljára az 1997-es Sziget alkalmából jártak Magyarországon.

Illusztris társaságban tértek vissza, az estét a Negative Approach nyitotta, utánuk Keith Morris (ex-Black Flag) zenekara, a Circle Jerks következett. Morrisékat tavaly hasonló körülmények között láthattuk: akkor is a Dürer Kert nagytermében játszottak, és ugyanúgy szinte teljes egészében lenyomták Group Sex cí­mű hardcore-alapvetésüket. Most egy kicsit kevésbé jött ki nekik a lépés, ebben az is közrejátszott, hogy a koncert közepén néhány rendetlenkedőt ki kellett vezettetni a teremből.

A 70-es évek végén indult De­scen­dents tagjai hatvan felett járnak, ami azért pikáns, mert az életmű nagy része bagatell tinédzserkori problémákról szól – nem véletlen, hogy a Blink-182, vagy épp a Green Day is ősforrásként hivatkozik rájuk. Örömteli, hogy a Descendents nem lett önmaga paródiája, és erőszakkal megkomolyodni sem akarnak. Még mindig jó nézni, ahogyan a tagok összevigyorognak bármelyik ezredjére játszott dal középrészénél, és ugyan a kutató biokémikusként is szép karriert befutott Milo Aukerman mára jóval visszafogottabb frontember, de nem is kell ahhoz a közönségbe ugrálnia, hogy élmény legyen a jelenléte (a szegecses hevederen lógó kulacsával együtt). A telt házas koncert 33 dala korrekt keresztmetszete volt a Descendents pályájának, és úgy tűnt, hogy ők is jól szórakoztak közben, és így talán a következő találkozóra nem kell évtizedeket várni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.