Visszhang: koncert

Descendents, Circle Jerks, Negative Approach

Visszhang

A pop-punk alapító atyáinak számító Descendents tagjai utoljára az 1997-es Sziget alkalmából jártak Magyarországon.

Illusztris társaságban tértek vissza, az estét a Negative Approach nyitotta, utánuk Keith Morris (ex-Black Flag) zenekara, a Circle Jerks következett. Morrisékat tavaly hasonló körülmények között láthattuk: akkor is a Dürer Kert nagytermében játszottak, és ugyanúgy szinte teljes egészében lenyomták Group Sex cí­mű hardcore-alapvetésüket. Most egy kicsit kevésbé jött ki nekik a lépés, ebben az is közrejátszott, hogy a koncert közepén néhány rendetlenkedőt ki kellett vezettetni a teremből.

A 70-es évek végén indult De­scen­dents tagjai hatvan felett járnak, ami azért pikáns, mert az életmű nagy része bagatell tinédzserkori problémákról szól – nem véletlen, hogy a Blink-182, vagy épp a Green Day is ősforrásként hivatkozik rájuk. Örömteli, hogy a Descendents nem lett önmaga paródiája, és erőszakkal megkomolyodni sem akarnak. Még mindig jó nézni, ahogyan a tagok összevigyorognak bármelyik ezredjére játszott dal középrészénél, és ugyan a kutató biokémikusként is szép karriert befutott Milo Aukerman mára jóval visszafogottabb frontember, de nem is kell ahhoz a közönségbe ugrálnia, hogy élmény legyen a jelenléte (a szegecses hevederen lógó kulacsával együtt). A telt házas koncert 33 dala korrekt keresztmetszete volt a Descendents pályájának, és úgy tűnt, hogy ők is jól szórakoztak közben, és így talán a következő találkozóra nem kell évtizedeket várni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.