Visszhang: könyv

Donna Freitas: Rose Napolitano kilenc élete

Visszhang

Ki ne gondolt volna már arra az élete során, hogy ha egy-egy meghatározó helyzetben másképpen döntött volna, akkor vajon hogyan alakul a sorsa?

Vajon hányszor veszünk el a mi lett volna, ha sűrűjében? A regény a választásokról és azok következményeiről szól, egy nagyon nehéz választás apropóján: vállaljon-e gyereket az, aki sosem akart anya lenni. A könyv főhőse, Rose, kislány korától kezdve tudja, hogy nem akar anyává válni. Amikor összeköti az életét a szerelmével, Luke-kal, még a férfi is így gondolkodik, ám aztán Luke rájön, ő mégis akar gyereket. Innentől kezdve Rose kezében van a döntés: mi van, ha nemet mond, és mi van, ha beadja a derekát. Freitas kilenc lehetséges döntést és a döntés következményeként kialakult életet ábrázolja. Válással, abortusszal, rengeteg könnyel és veszekedéssel, halállal és végtelen boldogsággal, rendkívül ügyesen lavírozva az éle­tek között. De ítélkezni sosem ítélkezik.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."