Igaz, a helyszín kevésbé csillogó, mint a kaliforniai Monterey. Sőt a konspiráló nők sem a felső középosztály képviselői, ám a férfiaknak való kiszolgáltatottság és a dacos, kétségbeesett szolidaritás nem ismer osztályhatárokat. McTighe hősnői, Anna (Laura Fraser), Nancy (Julie Hesmondhalgh), Louie (Eiry Thomas) és Cat (Heledd Gwynn) egy apró, családi tulajdonban lévő sörfőzde alkalmazottai egy walesi városkában. Első ránézésre van is az életükben valami munkásosztálybeli romantika, s a koronavírus-járvány utáni bizonytalan munkaerőpiaci helyzet mintha táplálná is ébredező öntudatukat. Szükségük is van a kiállásra, hiszen amióta a joviális, szelíd tulajdonos (Eddie Marsan) átadta a céget semmirekellő fiának (Aneurin Barnard), véget ért viszonylagos létbiztonságuk. Akkor telik be a pohár, amikor a kokaint, nőket és sportkocsikat nagy étvággyal fogyasztó trónörökös egy munkahelyi buli után zaklatja az egyik kolléganőjüket. A négy barátnő elhatározza, hogy megleckézteti a magát félájultra ivó Jacket. Az erdőbe viszik, hogy megalázó fotókat csináljanak róla, ám igazságosztó akciójuk balul sül el. Mire visszatérnek a férfiért, már nem él. Ám ahelyett, hogy kihívnák a rendőrséget, elhatározzák, hogy közösen eltitkolják „csínyüket”.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!