Visszhang: lemez

Duran Duran: Future Past

Visszhang

Negyvenedik évéhez és tizenötödik sorlemezéhez érkezett a Duran Duran.

A Future Past tökéletes jubileumi anyag: megidézi a zenekar nyolcvanas évekbeli stílusteremtő korszakát, mégsem veteránok kínos küzdelme, hogy hatvan fölött is relevánsnak látszódjanak.

Minden a helyén van: Simon Le Bon hangja, Nick Rhodes karakteres szintetizátorjátéka messziről felismerhető, John Taylor pedig rég­óta az egyik legjobb pop basszusgitáros. A kollaborációk – például Graham Coxon a Blurből vagy Giorgio Moroder – szervesen illeszkednek, leginkább a Chai nevű japán lányzenekarral közös kétakkordos bohóckodás, a More Joy! lóg ki. Kiemelkedő viszont a David Bowie-val is játszó Mike Garson zongoristával készült zárószám, a Falling.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.