Visszhang: lemez

Duran Duran: Future Past

Visszhang

Negyvenedik évéhez és tizenötödik sorlemezéhez érkezett a Duran Duran.

A Future Past tökéletes jubileumi anyag: megidézi a zenekar nyolcvanas évekbeli stílusteremtő korszakát, mégsem veteránok kínos küzdelme, hogy hatvan fölött is relevánsnak látszódjanak.

Minden a helyén van: Simon Le Bon hangja, Nick Rhodes karakteres szintetizátorjátéka messziről felismerhető, John Taylor pedig rég­óta az egyik legjobb pop basszusgitáros. A kollaborációk – például Graham Coxon a Blurből vagy Giorgio Moroder – szervesen illeszkednek, leginkább a Chai nevű japán lányzenekarral közös kétakkordos bohóckodás, a More Joy! lóg ki. Kiemelkedő viszont a David Bowie-val is játszó Mike Garson zongoristával készült zárószám, a Falling.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.