Visszhang: koncert

Eels

Visszhang

Az 1991 óta működő amerikai zenekar először járt Magyarországon.

Ez sem jött össze egyszerűen, a tavalyi európai turné elmaradt, de szerencsére az újratervezésnél nem esett ki a budapesti állomás. A zenekar vezetője és egyetlen állandó tagja, Mark Oliver Everett viccelődött is azzal, hogy itt minden dal őspremiernek számít, és azért jobb lett volna, ha nem vén trottyként látjuk őt először. Everett valóban korelnöknek számít a 90-es évek alternatív rockhősei között a maga 60 évével, a színpadi lendülete azonban egyáltalán nem volt bácsis.

A magyar közönség az Akváriumban először szembesülhetett azzal, hogy bár az Eels legnagyobb sikereit keserű, személyes tragédiákat feldolgozó lemezeivel aratta (Electro-Shock Blues, Daisies of the Galaxy, Souljacker), koncerten mókás rockcirkusszá változik. A dalok közti konferansziék, noha időnként már-már túlságosan megtervezettnek hatottak, jót tettek a túlnyomórészt szomorkás dalokra épülő koncertprogramnak. Az Eels életműve a 2009-es Hombre Lobo című albumtól kezdve jóval egyenetlenebbé vált, de a koncerten elhangzó repertoár jól egyensúlyozott a két korszak között, bár öt feldolgozás feleslegesen nagy részt harapott ki a koncertből.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.