Visszhang: koncert

Eels

Visszhang

Az 1991 óta működő amerikai zenekar először járt Magyarországon.

Ez sem jött össze egyszerűen, a tavalyi európai turné elmaradt, de szerencsére az újratervezésnél nem esett ki a budapesti állomás. A zenekar vezetője és egyetlen állandó tagja, Mark Oliver Everett viccelődött is azzal, hogy itt minden dal őspremiernek számít, és azért jobb lett volna, ha nem vén trottyként látjuk őt először. Everett valóban korelnöknek számít a 90-es évek alternatív rockhősei között a maga 60 évével, a színpadi lendülete azonban egyáltalán nem volt bácsis.

A magyar közönség az Akváriumban először szembesülhetett azzal, hogy bár az Eels legnagyobb sikereit keserű, személyes tragédiákat feldolgozó lemezeivel aratta (Electro-Shock Blues, Daisies of the Galaxy, Souljacker), koncerten mókás rockcirkusszá változik. A dalok közti konferansziék, noha időnként már-már túlságosan megtervezettnek hatottak, jót tettek a túlnyomórészt szomorkás dalokra épülő koncertprogramnak. Az Eels életműve a 2009-es Hombre Lobo című albumtól kezdve jóval egyenetlenebbé vált, de a koncerten elhangzó repertoár jól egyensúlyozott a két korszak között, bár öt feldolgozás feleslegesen nagy részt harapott ki a koncertből.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.