Visszhang: online koncert

Elefánt

Visszhang

Bő féléves tiltás után, a múlt héten az első élő koncertekre is sor került, de Szendrői Csaba zenekara még egy online eseményt hirdetett meg pünkösdhétfőre – remélhetőleg az utolsót.

Ehhez – Magyarországon elsőként – egy új felületet, a Cisco Webexet használták, elmondásuk szerint hónapokig dolgoztak az előkészületeken. Megérte a ráfordított munka, a jegyvásárlók minden eddiginél interaktívabb élményt kaptak. Korábban a maximum egy kommentfal volt (például a TRIP Hajón használtak ilyet), most viszont a bekapcsolt kamerával rendelkezőket a színpad mögötti LED-falra vetítették ki rotációban. Ennek köszönhetően a fellépők is láthatták a közönséget, akik közül sokan úgy táncoltak és ugráltak, mintha tényleg egy valódi bulin lennének. Ráadásul a dalok között a mikrofonok némítását is feloldották, így tapsolni és éljenezni is lehetett, bár ez némileg káoszba fulladt, és a kép is többször akadozott miatta. Az est házigazdája Hajós András volt, az első fél órában ő beszélgetett a tagokkal, a technikai kulisszatitkokon kívül az elmúlt évről és a kilátásaikról is szó esett. Utána nagyjából egy órát játszottak, sor került legújabb daluk, az Én premierjére is, mi pedig megállapíthattuk, hogy az új technológia tényleg teljesen más dimenzióba helyezi az online koncerteket: a személyes részvételt természetesen nem pótolhatja, de a lehető legközelebb visz hozzá. Nagy kár, hogy pont a lezárások végére álltak elő vele, ha már tavaly tavasszal vagy akár ősszel rendelkezésre állt volna, talán a karantént is könnyebben átvészelik az élő zene rajongói.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.