Visszhang: online koncert

Elefánt

Visszhang

Bő féléves tiltás után, a múlt héten az első élő koncertekre is sor került, de Szendrői Csaba zenekara még egy online eseményt hirdetett meg pünkösdhétfőre – remélhetőleg az utolsót.

Ehhez – Magyarországon elsőként – egy új felületet, a Cisco Webexet használták, elmondásuk szerint hónapokig dolgoztak az előkészületeken. Megérte a ráfordított munka, a jegyvásárlók minden eddiginél interaktívabb élményt kaptak. Korábban a maximum egy kommentfal volt (például a TRIP Hajón használtak ilyet), most viszont a bekapcsolt kamerával rendelkezőket a színpad mögötti LED-falra vetítették ki rotációban. Ennek köszönhetően a fellépők is láthatták a közönséget, akik közül sokan úgy táncoltak és ugráltak, mintha tényleg egy valódi bulin lennének. Ráadásul a dalok között a mikrofonok némítását is feloldották, így tapsolni és éljenezni is lehetett, bár ez némileg káoszba fulladt, és a kép is többször akadozott miatta. Az est házigazdája Hajós András volt, az első fél órában ő beszélgetett a tagokkal, a technikai kulisszatitkokon kívül az elmúlt évről és a kilátásaikról is szó esett. Utána nagyjából egy órát játszottak, sor került legújabb daluk, az Én premierjére is, mi pedig megállapíthattuk, hogy az új technológia tényleg teljesen más dimenzióba helyezi az online koncerteket: a személyes részvételt természetesen nem pótolhatja, de a lehető legközelebb visz hozzá. Nagy kár, hogy pont a lezárások végére álltak elő vele, ha már tavaly tavasszal vagy akár ősszel rendelkezésre állt volna, talán a karantént is könnyebben átvészelik az élő zene rajongói.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.