Visszhang: online koncert

Elefánt

Visszhang

Bő féléves tiltás után, a múlt héten az első élő koncertekre is sor került, de Szendrői Csaba zenekara még egy online eseményt hirdetett meg pünkösdhétfőre – remélhetőleg az utolsót.

Ehhez – Magyarországon elsőként – egy új felületet, a Cisco Webexet használták, elmondásuk szerint hónapokig dolgoztak az előkészületeken. Megérte a ráfordított munka, a jegyvásárlók minden eddiginél interaktívabb élményt kaptak. Korábban a maximum egy kommentfal volt (például a TRIP Hajón használtak ilyet), most viszont a bekapcsolt kamerával rendelkezőket a színpad mögötti LED-falra vetítették ki rotációban. Ennek köszönhetően a fellépők is láthatták a közönséget, akik közül sokan úgy táncoltak és ugráltak, mintha tényleg egy valódi bulin lennének. Ráadásul a dalok között a mikrofonok némítását is feloldották, így tapsolni és éljenezni is lehetett, bár ez némileg káoszba fulladt, és a kép is többször akadozott miatta. Az est házigazdája Hajós András volt, az első fél órában ő beszélgetett a tagokkal, a technikai kulisszatitkokon kívül az elmúlt évről és a kilátásaikról is szó esett. Utána nagyjából egy órát játszottak, sor került legújabb daluk, az Én premierjére is, mi pedig megállapíthattuk, hogy az új technológia tényleg teljesen más dimenzióba helyezi az online koncerteket: a személyes részvételt természetesen nem pótolhatja, de a lehető legközelebb visz hozzá. Nagy kár, hogy pont a lezárások végére álltak elő vele, ha már tavaly tavasszal vagy akár ősszel rendelkezésre állt volna, talán a karantént is könnyebben átvészelik az élő zene rajongói.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.