Visszhang: online koncert

Elefánt

Visszhang

Bő féléves tiltás után, a múlt héten az első élő koncertekre is sor került, de Szendrői Csaba zenekara még egy online eseményt hirdetett meg pünkösdhétfőre – remélhetőleg az utolsót.

Ehhez – Magyarországon elsőként – egy új felületet, a Cisco Webexet használták, elmondásuk szerint hónapokig dolgoztak az előkészületeken. Megérte a ráfordított munka, a jegyvásárlók minden eddiginél interaktívabb élményt kaptak. Korábban a maximum egy kommentfal volt (például a TRIP Hajón használtak ilyet), most viszont a bekapcsolt kamerával rendelkezőket a színpad mögötti LED-falra vetítették ki rotációban. Ennek köszönhetően a fellépők is láthatták a közönséget, akik közül sokan úgy táncoltak és ugráltak, mintha tényleg egy valódi bulin lennének. Ráadásul a dalok között a mikrofonok némítását is feloldották, így tapsolni és éljenezni is lehetett, bár ez némileg káoszba fulladt, és a kép is többször akadozott miatta. Az est házigazdája Hajós András volt, az első fél órában ő beszélgetett a tagokkal, a technikai kulisszatitkokon kívül az elmúlt évről és a kilátásaikról is szó esett. Utána nagyjából egy órát játszottak, sor került legújabb daluk, az Én premierjére is, mi pedig megállapíthattuk, hogy az új technológia tényleg teljesen más dimenzióba helyezi az online koncerteket: a személyes részvételt természetesen nem pótolhatja, de a lehető legközelebb visz hozzá. Nagy kár, hogy pont a lezárások végére álltak elő vele, ha már tavaly tavasszal vagy akár ősszel rendelkezésre állt volna, talán a karantént is könnyebben átvészelik az élő zene rajongói.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.