Visszhang: film

Evolúció

Visszhang

A három részből álló film fókuszában a holokauszt túlélőinek és utódainak traumája áll.

Az első, szavak nélküli epizód némajáték, vagy inkább koreográfia a felszabadított lágert takarító személyzet részvételével és döbbenetével. Nagy szó, hogy ezt úgy sikerül elővezetni, hogy még a szokásos attribútumok ellenére – zuhanyzó, emberi haj, síró kisgyerek – sem érheti a holokausztgiccs vádja; Mundruczó úgy is hiteles tud maradni, hogy a tábor felszabadítása, a gázkamra fertőtlenítése ebben a formában nem fordulhatott elő a valóságban.

A második jelenet a nyitó némaság szöges ellentéte. A 60–70 évvel későbbi dialógusban a táborban talált gyerek immár öregasszonyként vitázik megkeseredett lányával, aki ledobná magáról a családi terhet, letagadná zsidóságát. Monori Lili és Láng Annamária abszurd, ám mindvégig hihető, emlékezetes párbeszéde a film „nagyjelenete” két remek színésznő alakításában) benne van mindaz, ami nem engedi elfojtani a tragédiát.

A harmadik epizódban a Berlinben élő unoka beilleszkedési zavara (és kamaszos lázadása) a vezérmotívum.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

A tudatlanság hatalma

  • - turcsányi -

A Leidseplein (Leiden tér) Amszterdam kitüntetett helye, valaha ide futott be a leideni út, ma turisták éjjel-nappali gyülekezőhelye, fények és nyüzsgés, a létező világok legjobbika, kábé száz méterre innen lőtték fejbe 2021 nyarán Peter R. de Vriest, az ország egyik vezető bűnügyi újságíróját, aki épp egy híres maffiaper koronatanújának volt a tanácsadója.

A levegőben

Magyarországon elképzelhetetlen a zsigeri gyűlölet, amely a francia rendőröket övezi különféle (elsősorban, de nem kizárólag) szélsőbaloldali eszmék hívei közt.