Visszhang: lemez

Father John Misty

Chloë and the Next 20th Century

Visszhang

Josh Tillman 2012-ben néhány sikertelen lemezzel a háta mögött úgy döntött, hogy újraalkotja önmagát.

Lemezkiadót váltott, saját neve helyett pedig a Father John Misty művésznevet kezdte el használni. Az új személyiséghez új zene is dukált: Tillman a hetvenes évek amerikai popzenéjéből táplálkozott a leginkább, amivel érdekes kontrasztot alkottak a végtelenül cinikus dalszövegek. Ezúttal már a siker sem maradt el, Father John Misty lett a 2010-es évek indie rockjának ügyeletes dühös embere, akinek nemcsak időnkénti botrányos megnyilatkozásai, hanem lemezmegjelenései is eseményszámba mentek, elég csak az áttörést hozó I Love You, Honeybearre és az amerikai közéletet erőteljesen kritizáló folytatásra, a Pure Comedyre gondolni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.