Visszhang: lemez

Floating Points: Cascade

  • - minek -
  • 2024. szeptember 18.

Visszhang

Samuel Shepherd egyike az utolsó reneszánsz alkotóknak.

Az idegtudományok és epigenetika tárgykörében szerzett PhD-t a University College London kutatóegyetemen, emellett klasszikusan képzett jazz-zenész, DJ és elektronikus zenei producer, aki számos remek lemezt készített – a legutóbbit a nemrég elhunyt szaxofonossal, Pharoah Sandersszel. Sheperd rég­óta dédelgetett elképzelése volt, hogy egy olyan albumot adjon ki, amelyben az analóg, vintage szintetizátorokon készített direkt tánczenék hosszabb klubverziói dominálnak, és ez az ő esetében tényleg remek ajánlat, hiszen a szerzeményeinek egyetlen percét sem szoktuk feleslegesnek érezni. Ez abból is következik, hogy a 2008 óta Floating Points néven alkotó művész olyan gondosan, szellemesen és kitapintható, érzéki gyönyörrel készíti el a táncparkettre szánt kompozícióit, hogy nem marad bennünk sem hiányérzet, sem a jóllakottságból fakadó gyomorfájós csömör. De a változatosság hiányára sem lehet panaszunk, noha a választott keretek – zömmel a fura house és az érdekes techno határvidékéről eleresztett 4/4-es számokban – valamelyest határt szabnak a fantáziának, a kivitelezés kárpótol mindenért. A Vocoder agresszíven repetitív, ügyesen hatásvadász katarzisor­giájától a Birth4000 fülledt elektro-diszkóján át a Fast Forward finom és szinte himnikus Laurie Anderson-hommage-áig, vagy az Afflecks Palace futurista űrszvitjéig széles a spektrum: a kilenc szám között nincs egy sem, amely ne adna valamit a fejét és a lábát egyaránt használni próbáló befogadónak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.