Visszhang: lemez

Floating Points: Cascade

  • - minek -
  • 2024. szeptember 18.

Visszhang

Samuel Shepherd egyike az utolsó reneszánsz alkotóknak.

Az idegtudományok és epigenetika tárgykörében szerzett PhD-t a University College London kutatóegyetemen, emellett klasszikusan képzett jazz-zenész, DJ és elektronikus zenei producer, aki számos remek lemezt készített – a legutóbbit a nemrég elhunyt szaxofonossal, Pharoah Sandersszel. Sheperd rég­óta dédelgetett elképzelése volt, hogy egy olyan albumot adjon ki, amelyben az analóg, vintage szintetizátorokon készített direkt tánczenék hosszabb klubverziói dominálnak, és ez az ő esetében tényleg remek ajánlat, hiszen a szerzeményeinek egyetlen percét sem szoktuk feleslegesnek érezni. Ez abból is következik, hogy a 2008 óta Floating Points néven alkotó művész olyan gondosan, szellemesen és kitapintható, érzéki gyönyörrel készíti el a táncparkettre szánt kompozícióit, hogy nem marad bennünk sem hiányérzet, sem a jóllakottságból fakadó gyomorfájós csömör. De a változatosság hiányára sem lehet panaszunk, noha a választott keretek – zömmel a fura house és az érdekes techno határvidékéről eleresztett 4/4-es számokban – valamelyest határt szabnak a fantáziának, a kivitelezés kárpótol mindenért. A Vocoder agresszíven repetitív, ügyesen hatásvadász katarzisor­giájától a Birth4000 fülledt elektro-diszkóján át a Fast Forward finom és szinte himnikus Laurie Anderson-hommage-áig, vagy az Afflecks Palace futurista űrszvitjéig széles a spektrum: a kilenc szám között nincs egy sem, amely ne adna valamit a fejét és a lábát egyaránt használni próbáló befogadónak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."