Visszhang: film

Free Guy

  • SzSz
  • 2021. augusztus 25.

Visszhang

Egy Guy nevű srác minden áldott nap ugyanabban az időpontban kel, ugyanazt a reggeli, semmitmondó rutint pörgeti, munkába menet pedig ugyanazokkal az emberekkel találkozik, és ugyanazt a kávét rendeli a jól ismert baristájától.

Guy tehát ugyanazt az életnek nevezett mókuskereket tekeri, mint még jó pár millióan. A film pedig azt üzeni, hogy mindenkiben ott van az egyediség, csak ki kell bontani. Mire azonban idáig eljutunk, még meg kell ismernünk Free City kaotikus hétköznapjait, ahol mindennaposak a filmbe illő autós üldözések, bombázások és az épületekbe becsapódó helikopterek. Hősünk itt dolgozik banki alkalmazottként, így azt is magától értetődő természetességgel fogadja, hogy a bankot nagyjából ötpercenként kirabolják. Ezzel is együtt tudunk érezni, hisz’ minket, átlagembereket is nagyjából ilyen gyakorisággal rövidítenek meg feljebbvalóink. S mi is csendes belenyugvással tűrjük. A különbség tehát csupán annyi, hogy Guy egy ún. nem játékos szereplő, vagyis olyan figura, aki csak azért létezik, hogy egy videójáték élethűbbnek tűnjön. Amikor azonban rájön, hogy egész élete jelentéktelen semmiség, fellázad.

Ryan Reynolds saját bevallása szerint a Deadpool óta nem élvezett ennyire egyetlen szerepet sem, és ez látszik is. Kár, hogy figurája nemcsak a történet szerint ragadt bele egy jól ismert, előre meghatározott játékmenetbe. A Free Guy az a típusú, popkult utalásokkal megszórt, szórakoztató popcornmozi, amely látszólag vagányul felrúgja a sablonokat, valójában meg épp abból a kottából játszik, amelyikből viccet csinál.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.