Visszhang: film

Free Guy

  • SzSz
  • 2021. augusztus 25.

Visszhang

Egy Guy nevű srác minden áldott nap ugyanabban az időpontban kel, ugyanazt a reggeli, semmitmondó rutint pörgeti, munkába menet pedig ugyanazokkal az emberekkel találkozik, és ugyanazt a kávét rendeli a jól ismert baristájától.

Guy tehát ugyanazt az életnek nevezett mókuskereket tekeri, mint még jó pár millióan. A film pedig azt üzeni, hogy mindenkiben ott van az egyediség, csak ki kell bontani. Mire azonban idáig eljutunk, még meg kell ismernünk Free City kaotikus hétköznapjait, ahol mindennaposak a filmbe illő autós üldözések, bombázások és az épületekbe becsapódó helikopterek. Hősünk itt dolgozik banki alkalmazottként, így azt is magától értetődő természetességgel fogadja, hogy a bankot nagyjából ötpercenként kirabolják. Ezzel is együtt tudunk érezni, hisz’ minket, átlagembereket is nagyjából ilyen gyakorisággal rövidítenek meg feljebbvalóink. S mi is csendes belenyugvással tűrjük. A különbség tehát csupán annyi, hogy Guy egy ún. nem játékos szereplő, vagyis olyan figura, aki csak azért létezik, hogy egy videójáték élethűbbnek tűnjön. Amikor azonban rájön, hogy egész élete jelentéktelen semmiség, fellázad.

Ryan Reynolds saját bevallása szerint a Deadpool óta nem élvezett ennyire egyetlen szerepet sem, és ez látszik is. Kár, hogy figurája nemcsak a történet szerint ragadt bele egy jól ismert, előre meghatározott játékmenetbe. A Free Guy az a típusú, popkult utalásokkal megszórt, szórakoztató popcornmozi, amely látszólag vagányul felrúgja a sablonokat, valójában meg épp abból a kottából játszik, amelyikből viccet csinál.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.