Visszhang: film

Free Guy

  • SzSz
  • 2021. augusztus 25.

Visszhang

Egy Guy nevű srác minden áldott nap ugyanabban az időpontban kel, ugyanazt a reggeli, semmitmondó rutint pörgeti, munkába menet pedig ugyanazokkal az emberekkel találkozik, és ugyanazt a kávét rendeli a jól ismert baristájától.

Guy tehát ugyanazt az életnek nevezett mókuskereket tekeri, mint még jó pár millióan. A film pedig azt üzeni, hogy mindenkiben ott van az egyediség, csak ki kell bontani. Mire azonban idáig eljutunk, még meg kell ismernünk Free City kaotikus hétköznapjait, ahol mindennaposak a filmbe illő autós üldözések, bombázások és az épületekbe becsapódó helikopterek. Hősünk itt dolgozik banki alkalmazottként, így azt is magától értetődő természetességgel fogadja, hogy a bankot nagyjából ötpercenként kirabolják. Ezzel is együtt tudunk érezni, hisz’ minket, átlagembereket is nagyjából ilyen gyakorisággal rövidítenek meg feljebbvalóink. S mi is csendes belenyugvással tűrjük. A különbség tehát csupán annyi, hogy Guy egy ún. nem játékos szereplő, vagyis olyan figura, aki csak azért létezik, hogy egy videójáték élethűbbnek tűnjön. Amikor azonban rájön, hogy egész élete jelentéktelen semmiség, fellázad.

Ryan Reynolds saját bevallása szerint a Deadpool óta nem élvezett ennyire egyetlen szerepet sem, és ez látszik is. Kár, hogy figurája nemcsak a történet szerint ragadt bele egy jól ismert, előre meghatározott játékmenetbe. A Free Guy az a típusú, popkult utalásokkal megszórt, szórakoztató popcornmozi, amely látszólag vagányul felrúgja a sablonokat, valójában meg épp abból a kottából játszik, amelyikből viccet csinál.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.