Visszhang: film

Free Guy

  • SzSz
  • 2021. augusztus 25.

Visszhang

Egy Guy nevű srác minden áldott nap ugyanabban az időpontban kel, ugyanazt a reggeli, semmitmondó rutint pörgeti, munkába menet pedig ugyanazokkal az emberekkel találkozik, és ugyanazt a kávét rendeli a jól ismert baristájától.

Guy tehát ugyanazt az életnek nevezett mókuskereket tekeri, mint még jó pár millióan. A film pedig azt üzeni, hogy mindenkiben ott van az egyediség, csak ki kell bontani. Mire azonban idáig eljutunk, még meg kell ismernünk Free City kaotikus hétköznapjait, ahol mindennaposak a filmbe illő autós üldözések, bombázások és az épületekbe becsapódó helikopterek. Hősünk itt dolgozik banki alkalmazottként, így azt is magától értetődő természetességgel fogadja, hogy a bankot nagyjából ötpercenként kirabolják. Ezzel is együtt tudunk érezni, hisz’ minket, átlagembereket is nagyjából ilyen gyakorisággal rövidítenek meg feljebbvalóink. S mi is csendes belenyugvással tűrjük. A különbség tehát csupán annyi, hogy Guy egy ún. nem játékos szereplő, vagyis olyan figura, aki csak azért létezik, hogy egy videójáték élethűbbnek tűnjön. Amikor azonban rájön, hogy egész élete jelentéktelen semmiség, fellázad.

Ryan Reynolds saját bevallása szerint a Deadpool óta nem élvezett ennyire egyetlen szerepet sem, és ez látszik is. Kár, hogy figurája nemcsak a történet szerint ragadt bele egy jól ismert, előre meghatározott játékmenetbe. A Free Guy az a típusú, popkult utalásokkal megszórt, szórakoztató popcornmozi, amely látszólag vagányul felrúgja a sablonokat, valójában meg épp abból a kottából játszik, amelyikből viccet csinál.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.